ربات چیست

آیا می‌دانید امروزه می‌توان خط تولید کارخانه‌ها را بروز، اتوماتیک و بیست‌وچهار ساعته نگه‌داشت؟ آیا می‌دانید با مکانیزه شدن خط تولید چقدر می‌توان در رونق، سرعت و دقت کارتان تاثیر گذاشت؟ آیا می‌دانید ربات چیست و چه تاثیری در کسب‌وکار دارد؟

امروزه فرآیند تولید بسیار پیچیده شده است. با وجود حجم بالای کارها و رقابتی که در بازار شاهد آن هستیم نیاز ما به ربات‌های صنعتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با در نظر گرفتن سلامت نیروهای انسانی، جلوگیری کردن از خطای انسانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، استفاده از ربات‌ها بجای نیروی انسانی معقولانه‌تر است.

در این مقاله قصد داریم به سوالات شما در زمینه ربات چیست، تاریخچه‌ی آن، اجزا و ویژگی ربات، انواع و کاربردهای آن پاسخ دهیم و در پایان با تی‌اس‌گروپ آشنا شوید. فقط کافیست زمان کوتاهی را به خواندن این مقاله اختصاص بدهید تا با تمام موارد مربوط به ربات آشنا شوید و اطلاعات زیادی بدست آورید.

ربات چیست؛ یک نگاه کلی

ربات را محصول صنعت رباتیک می‌توان دانست. این محصول از مهم‌ترین صنایع جهان است و ترکیب شاخه‌های مختلف مهندسی، علوم و فناوری در ساخت دستگاه است. در واقع ربات را می‌توان دستگاهی دانست که هدف اصلی آن کمک به انسان و تقلید کردن از توانایی جسمی، حالات و رفتارهای عاطفی و احساسی اوست.

قابلیت ربات‌های امروزی در رابطه با توانایی مکانیکی و هوش آن‌ها به طور چشمگیری در حال افزایش است. بعضی از ربات‌ها آنقدر از نظر ظاهری و حتی توانایی هوشی و جسمی به انسان شباهت دارند که امکان دارد در نگاه اول اصلا متوجه ربات بودن آن نشویم.

اساسا ربات‌ها برای خودکارسازی بعضی از فعالیت‌ها که بهتر است به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام بگیرند مانند مونتاژ قطعات خودرو طراحی شده است؛ اما سازندگان آن‌ها اصرار دارند که تواناییشان را فراتر از حد معمولی ببرند. با این کار استفاده از ربات‌ها در محیط‌های مختلف بیشتر می‌شود مانند نظافت، دستیاری در برخی جراحی‌های پیچیده و آتش‌نشانی و…

ربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آنربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آن
ربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آن

ربات‌ها هم مانند انسان سطح توانایی و استقلال متفاوتی از هم دارند. بعضی از آن‌ها کاملا تحت کنترل انسان هستند و برای آسان شدن برخی کارها کاربرد دارند؛ اما بعضی دیگر توانایی استقلال کامل بدون دخالت کردن انسان در انجام وظایف را دارند.

تنوع درتولید ربات‌ها با پیشرفت فناوری افزایش می‌یابد. در سال 2005 حدود 90 درصد ربات‌ها فقط در کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آن هم برای مونتاژ قطعات خودرو کاربرد داشتند. این ربات‌ها فقط بازوهای‌ مکانیکی داشتند و در انجام کارهای ساده‌ای مانند پیچ کردن یا جوشکاری قطعات کاربرد داشتند. امروزه وضعیت کاملا فرق کرده است و محدوده‌ی مربوط به تولید ربات‌ها قابل مقایسه با روزهای آغاز پیدایش صنعت رباتیک نیست.

امروزه ربات‌ها قابلیت استفاده در بهداشت و درمان و اکتشاف در محیط‌های ناشناخته یا بدترین شرایط محیطی را دارند. آن‌ها به نیروهای پلیس کمک شایانی می‌کنند.

ربات چیست؛ تاریخچه اولین ربات را بدانید

نمومنه‌های فراوانی از دستگاه‌هایی که به‌طور خودکار، کار می‌کنند وجود دارند که بعضی‌شان در گذر زمان جان سالم بدر نبرده‌اند. پیرژاکه دروز یک اسباب بازی مکانیکی با بیش از 6000 قطعه که می‌توانست به صورت مستقل بنویسد را ساخت و لئوناردو داوینچی یک طرح شوالیه کشید که قادر بود سر و بازویش را حرکت دهد و مانند انسان‌ها عمل کند. با وجود این اولین طرح‌هایی که ثبت شده در سال 1206 است یعنی دو قرن قبل از داوینچی.

یک ارگستر شناور که یک گروه چهار نفره است و قادر به پخش آهنگ‌های مختلف هستند. این گروه دارای دو نوازنده درام، یک نوازنده چنگ و یک فلوت است که با گیره‌های متصل به اهرم بالای یک طبل چرخان هستند. با تعویض میله‌ها گروه آهنگ دیگری می‌نوازد. لازم به ذکر است که برخی این گروه را ربات نمی‌دانند؛ اما قضاوت با شماست با در نظر گرفتن تعریف ربات چیست آن را ربات بدانید یا خیر. بهتر است تیتر بالا که کاملا توضیح می‌دهد ربات چیست را مطالعه کنید.

بیشترین توانایی یک ربات چیست
بیشترین توانایی یک ربات چیست

تاریخچه ربات چیست؟ از ابتدا تا سال 1970

در این قسمت از مقاله با اولین ربات‌هایی که در سال‌های مختلف ساخته شده‌اند آشنا خواهید شد.

تعیین اولین ربات تاریخ کار بسیار سختی است؛ اما با این حال می‌توان unimate را اولین ربات  صنعتی دانست که در سال 1954 ساخته شد.

کار این دستگاه بلند کردن قطعات داغ فلزی که از ماشین‌های ریخته‌گری به نقطه‌ای دیگر انتقال می‌یافتند، بود. واضح است که این جابجایی برای انسان بسیار کار سخت و خطرناکی بود. نسخه‌ی بعدی آن را در دهه 1980 ساختند. مخترع این ربات جورج دیول است و با کمک هوش تجاری انگلبرگ در سال 1960 جهان این ربات صنعتی را شناخت و استقبال کرد. به همین دلیل اغلب انگلبرگ را پدر علم رباتیک می‌نامند.

بنیان‌گذار مرکز هوش مصنوعی بین‌المللی، چارلی روزن در سال 1966 موفق به ساخت shakey  شد. بسیاری افراد این ربات را اولین موفقیت‌های هوش مصنوعی می‌دانند. این ربات با بررسی اطراف به راحتی قادر بود کارهای پیچیده را یاد بگیرد و برخی دستورات انگلیسی را انجام می‌داد.

هر چه فناوری پیشرفت می‌کند دنیا به ربات‌هایی که قابل تشخیص با انسان نیستند نزدیک‌تر می‌شود. در سال 1970 محققان در ژاپن شروع به ساخت اولین ربات انسان‌نما کردند. Wabot گام‌های بزرگی در زمینه‌ی ربات برداشت. این ربات در سال 1973 تکمیل شد و قادر بود دست خود را دراز کند، پاهایش را حرکت بدهد و راه برود  و گوش و چشم و دهان نیمه‌کاره داشت. بطور کلی می‌توان گفت توانایی یک کودک نزدیک به دو سال را داشته و برای تکامل آن زمان زیادی نیاز بوده است.

ربات از سال 1970 تا به امروز

دانشمندان سازنده‌ی رباتwabot  می‌خواستند رباتی بسازند که توانایی انجام کارهای هنری را داشته باشد. پس در سال 1980 یک ربات که می‌توانست ارگ الکتریکی بنوازد، بخواند و حتی با یک نفر صحبت و در آواز همخوانی کند را بنام wabot2 ساختند. این یک گام برای تحقق ساخت ربات شخصی بود.

ربات‌های انسان‌نما شباهت زیادی به انسان دارند
ربات‌های انسان‌نما شباهت زیادی به انسان دارند

شاید جالب باشد بدانید که ربات چنگیزخان مغول که میلیون‌ها انسان را به قتل رسانده توسط رادنی بروکس در سال 1989 نظریه‌پردازی شد. این ربات شش پا و شبیه به حشرات است. و اصیل‌ترین هدف ربات را داشت. مانند یک مهاجم بود و برای اکتشافات فضایی که انسان قادر نیست انجام بدهد ساخته شده‌بود. این ربات در حال حاضر در موزه‌ی هوافضای اسمیتسونیان نگهداری می‌شود.

پی 2 در سال 1996 اولین رباتی بود که از نظر اندازه شباهت زیادی به انسان داشت. این ربات بی‌سیم بود و با باتری کار می‌کرد. می‌توانست به راحتی از پله‌ها بالا برود، شیئی را هل بدهد و تقریبا تمام کارهای یک انسان را به راحتی انجام دهد.

تا به امروز ربات‌های زیادی ساخته شده که هر کدام برای رفع یکی از نیازهای انسانی کاربرد دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که انواع و کاربرد ربات چیست.

اجزای اصلی یک ربات چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

با اینکه صنعت رباتیک هر روزه در حال پیشرفت است؛ اما برخی از ویژگی ربات‌های قدیمی با ربات جدید مشترک است. بهتر است ابتدا بدانیم که بخش‌های اصلی یک ربات چیست و سپس به مابقی قسمت‌ها آشنا شویم.

بخش مکانیکی

اولین بخش اصلی ربات بخش مکانیکی است تمام ربات‌هایی که تا کنون درست شده‌اند دارای قطعات مکانیکی هستند. طراحی این قطعات مکانیکی به گونه‌ای است که ربات بتواند با استفاده از آن‌ها وظایفی که در محیط‌های مختلف دارد را با موفقیت به پایان برساند.

این بخش شامل شاسی، بدنه، منبع تغذیه، موتورها و… می‌شود و مانند اعضای بدن انسان است که برای انجام حرکات فرمان را از مغز می‌گیرد. یک ربات اگر بخش مکانیکی نداشته باشد توانایی انجام هیچ کدام از کارها را ندارد.

بهتر است بدانیم سه جز اصلی یک ربات چیست
بهتر است بدانیم سه جز اصلی یک ربات چیست

بخش الکتریکی

دومین بخش اصلی ربات قسمت الکترونیکی است. تمام انواع ربات‌ها به قطعات الکترونیکی نیاز دارند تا بتوانند قطعات مکانیکی را کنترل کنند و نیروی خود را تامین نمایند. مثلا ربات‌ها به باطری برای تامین نیرو نیاز دارند که باطری هم یک قطعه الکترونیکی است.

 این بخش شامل ترانزیستورها، حسگرها و رله و… است. قطعات الکترونیکی دقیقا مانند بدن انسان هستند که دستورات مغز را به اندام می‌رساند.

بخش کنترلی یا کامپیوتری

بخش سوم را بخش کنترلی می‌گویند. مانند کامپیوترها، میکروکنترلرها و… . از این به بخش به عنوان مغز ربات هم یاد می‌کنند. همه‌ی ربات‌ها دارای برنامه کامپیوتری با سطوح مختلف هستند و هیچ کدام از آن‌ها بدون داشتن کدهایی که وظیفه‌شان را مشخص می‌کند، توانایی کار کردن ندارند.

رباتی که کد و برنامه کامپیوتری نداشته باشد در واقع یک ماشین ساده با توانایی بسیار محدود است. برنامه‌ها چگونگی و زمان انجام کارهای مختلف را برای ربات مشخص می‌کند. با توجه به پیشرفت نرم‌افزار و هوش مصنوعی، احتماالا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های قابل توجه ربات‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم.

با پیشرفت دو حوزه نرم‌افزارو هوش مصنوعی، زمینه برای ساخت ربات‌هایی انعطاف‌پذیرتر، هوشمندتر و کم مصرف‌تر فراهم می‌شود. هر چه کارخانه‌ای هوشمندتر باشد نیازش به ربات‌های با هوش بالا نیز بیشتر است تا بتواند با خیال راحت وظایف چالش برانگیز و پیچیده را به آن‌ها بسپارند.

پنج جز دیگر ربات چیست و ویژگی‌هایشان

در قسمت بالا به اجزای اصلی و مشترک ربات‌ها اشاره کردیم. در این قسمت به شما خواهیم گفت که سایر اجزای ربات چیست و چه کارهایی انجام می‌دهند.

منبع تغذیه: نیرویی که ربات برای کار کردن نیاز دارد به وسیله‌ی انرژی خورسیدی، باتری، هیدرولیک و یا منابع انرژی پنوماتیک تامین می‌شود.

محرک: دستگاه تبدیل انرژی را محرک می‌گویند. در داخل ربات به کار می‌روند و وظیفه‌شان تبدیل انرژی به حرکت است.

برخی از اجزای ربات‌ها با یکدیگر متفاوت است
برخی از اجزای ربات‌ها با یکدیگر متفاوت است

موتور الکتریکی: جهت تبدیل انرژی الگتریکی به مکانیکی به کار می‌روند. کاربردشان در ربات‌ها برای حرکات چرخشی است و در واقع جز الکترومکانیکی هستند.

سنسور: سنسورها و یا همان حسگرها اطلاعات مربوط به محیط را می‌دهند. تمام ربات‌ها دارای حسگر لمسی هستند. از حسگرهای بینایی جهت محاسبه عمق در محیط بهره می‌برند.

کنترلر: به قسمتی از ربات که تمامی حرکات سیستم‌های مکانیکی را هماهنگ کند، کنترلر می‌گویند. این بخش به وسیله‌ی سنسورها ورودی را از محیط دریافت می‌کند. کنترلر یک ریزپردازنده دارد که به عنوان قلب آن عمل می‌کند و با ورودی و خروجی و دستگاه نظارت ارتباط دارد. مکانیسم کنترل حرکت بوسیله فرمان ارسال شده از کنترل کننده فعال است.

چگونگی نقش ربات‌ها در زندگی انسان

امروزه نقش ربات‌ها در زندگی انسان بسیار گسترده شده‌است. ربات‌ها در اکثر مواقع کارهای تکراری و خسته‌کننده انسان‌ها را انجام می‌دهند. هدف اصلی افراد از ساخت ربات جایگزینی انسان نیست؛ بلکه آن را می‌سازند تا وقت‌شان آزادتر شود و از انجام کارهای پرخطر رهایی یابند.

ربات‌ها هزینه‌ی تولید کالا و خدمات را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهند. برخی کارها مانند کاشت و برداشت بذر، زمان و نیروی زیادی می‌خواهد؛ اما ربات‌ها به سادگی از عهده‌ی این کار بر‌می‌آیند. آن‌ها نیازی به استراحت ندارند پس زمان بیشتری را کار کرده و هزینه‌ی کالاها را کم می‌کند.

با اینکه از نگاه افراد زیادی ربات جای انسان را گرفته و خیلی‌ها را بیکار کرده است؛ اما واقعیت این است که تعادل میان کار و زندگی انسان را به خوبی ایجاد کرده است. از بار مسئولیت‌های سخت انسانی کم کرده و در نتیجه بهره‌وری را در زمان‌هایی که به هوش انسانی نیاز است، افزایش می‌دهد.

دقت بالای ربات‌ها باعث شده تا در صنعت درمان نیز نقش مهم را ایفا کند. آن‌ها با آزمایش و تشخیص دقیق کمک زیادی به کادر درمان می‌کنند.

استفاده از ربات‌ها در بخش آموزش بسیار محدود است؛ اما در مقالات زیادی از فواید استفاده آن‌ها در کلاس گفته شده‌است. متخصصین بر این باورند که بهره‌مندی از ربات‌ها در اموزش نه تنها به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد بلکه می‌توان یادگیری را برای هر دانش‌آموز با توجه به نیاز و رویکردش، شخصی‌سازی کنیم.

در زندگی انسان نقش ربات چیست
در زندگی انسان نقش ربات چیست

چطور ربات‌ها در آینده شغلی انسان تاثیر می‌گذارند؟

مجله‌ی قورچن در سال 2019 مقاله‌ای منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود خودکارسازی در طی پانزده سال آینده بیش از چهل درصد از مشاغل انسانی را به ربات‌ها می‌سپارد. در همه‌گیری کویید19 ر.وند پیشرفت تکنولوژی و پذیرش تسریع شد و برآوردها این را نشان می‌دهد که تا سال 2030 خودکارساری، 73 میلیون شغل را در امریکا به ربات می‌سپارد. تقریبا 46 درصد تمام مشاغلی که موجود هستند.

خط تولید و اسمبل محصولات به دست ربات‌ها سپرده شده و امروزه تمام کارخانجات بزرگ تولیدی ربات را جایگزین انسان کرده‌اند.

با پیدایش خودروهای خودران در آینده نیز مشاغلی مانند راننده تاکسی، کامیون، اتوبوس نیز نیاز نیست.  بعلاوه رباتیک و هوش مصنوعی به مشاغلی مانند تبلیغات، حسابداری، مدیریت و تحلیل نیز ورود خواهد کرد. با وجود همه‌ی این‌ها ربات‌ها شغلی را از بین می‌برند و شغلی دیگر را برای انسان ایجاد می‌کنند که البته نیازمند مهارت‌هایی متفاوت با مهارت‌های قبلی است. 

ربات چیست؛ معرفی کامل انواع آن

ربات‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند تا وظایفی که برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفته می‌شود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. در حال حاضر از نظر کاربرد، طراحی و میزان استقلال، ربات‌ها در انواع مختلف ساخته شده‌اند. به طور کلی می‌توان ربات‌ها را به پنج دسته تقسیم کرد.

اولین مورد ربات‌هایی هستند که از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند. این ربات‌ها در محیط‌های کنترل شده و برای کارهای ساده کاربرد دارند.

دومین مورد ربات‌های انسان‌نما هستند. همانطور که از نامشان پیداست این ربات‌ها از نظر ظاهری ، رفتارها و کارها شبیه به انسان هستند.

مورد سوم ربات‌های مستقل است. این ربات‌ها توانایی انجام کارها و وظایفشان را به‌صورت خودکار و بدون نیاز داشتن به نظارت و کنترل انسان‌ها انجام می‌دهند.

ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند
ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند

مورد بعدی ربات‌های با قابلیت کنترل از راه دور می‌باشد. می‌توان آن‌ها را در دسته‌ی ربات‌های نیمه مستقل به شمار آورد. این ربات‌ها بی‌سیم هستند و کنترلشان از راه دور توسط انسان انجام می‌گیرد.

آخرین مورد را ربات‌های افزودنی می‌نامند. این ربات‌ها برای اضافه شدن به بدن انسان طراحی شده‌اند و بلافاصله بعد از نصب یک سری قابلیت‌ها در اختیار انسان می‌گذارد.

ناگفته‌های کاربردهای مختلف ربات چیست

در دنیای فناوری امروزی ربات‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند و در آینده قطعاً یکی از گجت‌های پرطرفدار خواهند بود. ربات‌ها در کشورهای مدرن و توسعه‌یافته تقریباً در هر مکانی دیده می‌شوند. مهم‌ترین کاربردهای ربات‌ها مربوط به حوزه‌های زیر است

  • تولید که از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین حوزه‌های کاربرد ربات‌ها است.
  • ربات‌های دستیار انسان و ربات‌های مستقل جهت آزمایش و مونتاژ قطعات،کنترل کیفیت، جوشکاری و… قابل استفاده هستند.
  • ربات‌ها در ارسال و تحویل کالا برای فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی بسیار پر کاربرد هستند
  • امروزه در خانه داری نیز از ربات‌ها بهره می‌برند در کارهای نظافت، آشپزی، سرگرم کردن کودکان، پذیرایی از میهمان و… کمک خوبی هستند.
  • اخیرا خودروهای خودرانی ساخته شده‌اند که در زمینه‌ی حمل‌ونقل کاربرد دارند که آن‌ها را می‌توان نوعی ربات دانست.
  • در صنعت گردشگری نیز ربات‌هایی وجود دارند که با مسافران تعامل برقرار می‌کنند.
  • ربات‌ها در حوزه‌ی بهداشت و درمان به عنوان دستیار جراح کاربرد دارند و می‌توانند به بعضی بیماران که توانایی‌های حرکتی ندارند نیز کمک کنند.
  • برای اهداف مهم نظامی گاهی از ربات‌ها کمک می‌گیرند.
  • برخی از مکان‌ها از دسترس انسان دور و یا شرایط آب و هوایی بدی برای اکتشاف دارند که در چنین شرایطی ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند.
  • قسمت اعظمی از کارهای کشاورزی را ربات‌ها می‌توانند انجام دهند.
  • ربات‌ها جهت سرگرمی بعنوان اسباب بازی و… هم کاربرد دارند.
  • امروزه از ربات‌ها به عوان نگهبان و برای تامین امنیت بهره می‌برند.
  • یکی از مهم‌ترین کاربرد ربات‌ها در فرآیند امدادرسانی است که جان بسیاری از انسان‌ها را خصوصا در مناطق زلزله زده نجات داده است.
کاربرد مختلف ربات چیست
کاربرد مختلف ربات چیست

معرفی کامل تی‌اس گروپ برای انتخاب ربات بهتر

امروزه ربات‌های صنعتی در انواع و کارکردهای متفاوت در حال تولید هستند. با توجه به محیط کار و نیاز هر فرد، لازم است این ربات‌ها شخصی‌سازی شوند. بنابراین انتخاب ربات یک چالش بزرگ است. تیم تی‌اس‌گروپ با داشتن افراد متخصص و باتجربه در این زمینه می‌تواند به شما مشاوره بدهد و شما را آگاه کرده و از دغدغه‌هایتان کم کنند.

متخصصان تی اس گروپ به شما برای انتخاب ربات بهتر مشاوره می‌دهند.

برنامه‌نویسی و استفاده درست ربات‌ها یک کار تخصصی است که نیاز به یک نفر راهنما برای نصب، برنامه‌نویسی و راه‌اندازی در این زمینهاست. تمام این کارها را متخصصین این گروه با کیفیت بالا انجام می‌دهند. همچنین برای تغییر کاربری، تعمیر، بروزرسانی و خدمات پس از فروش ربات‌ها در کنار مشتریان هستند.

داشتن تعهد در مقابل کار خود و موفق شدن مشتریان از ویژگی اصلی این تیم است. با داشتن نیروهایی مشتاق، باتجربه و خلاق جدیدترین ربات‌های یاسکاوا را ارائه می‌دهد.

تی‌اس‌گروپ با شرکت‌هایی نظیر صا ایران، زرکام، نستله، زر ماکارون، سالمین و بسیاری شرکت موفق دیگر همکاری کرده و رضایت کامل دارند.

در این گروه پس از دادن خدمات مشاوره‌ای، به صورت حضوری نیز با شما به صحبت می‌نشینند. تی‌اس گروپ سعی می‌کند سایت خود را توسعه داده، همیشه در دسترس بوده و پاسخ مشتریان را سریع بدهد.

این گروه کاملا قابل اطمینان بوده و با خلاقیت، ذهن باز و اشتیاق، سعی می‌کنند کارشان را به نحو احس انجام دهند.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره تماس حاصل کنید. همچنین سوالات خود را از طریق کامنت بپرسید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهند. این گروه آماده‌ی ارائه خدمات به مشتریان خود هستند فقط کافیست یک بار از خدمات این گروه استفاده کنید تا مطمئن شوید با بهترین گروه در این زمینه همکاری می‌کنید.

تی‌اس گروپ در انتخاب ربات بهتر به شما کمک می‌کند
تی‌اس گروپ در انتخاب ربات بهتر به شما کمک می‌کند

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به سوالات شما در رابطه با ربات چیست، انواع ربات، کاربردها و ویژگی‌ها و… پاسخ جامع و کاملی را ارائه بدهیم.

انتخاب ربات و به کار بردن آن در صنعت کار چندان سختی نیست؛ ولی حتما نیاز به یک فرد متخصص در این زمینه دارید. ربات‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند کاملا شبیه به یک انسان باشند.

کسب‌وکارها برای پیشرفت خود نیازمند استفاده از ربات‌ها هستند و ربات‌ها نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. امروزه رونق برخی کسب‌وکارها بدون ربات‌ها تبدیل به امری محال شده است. افراد زیادی با مشاوره در زمینه‌های مربوط به استفاده از ربات‌ها کسب درآمد می‌کنند و دیگران را برای انتخاب بهتر راهنمایی می‌کنند که البته این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد.

با مطالعه این مقاله درباره ربات‌ها و تاثیر آن در زندگی امروزه بیشتر پی می‌برید. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده و برایتان مفید باشد.

آیا تی اس گروپ نماینده یاسکاوا است؟

در واقع هیچ شرکتی در حال حاضر نمایندگی یاسکاوا در ایران را ندارد. بعضی شرکت‌ها از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند و خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیش‌تر مقاله نماینده یاسکاوا در ایران را مطالعه بفرمایید.

تی اس گروپ خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند اما ارتباط ما با یاسکاوا بدون واسطه است و به صورت مستقیم از یاسکاوا ساپورت فنی دریافت می‌کنیم.

سوالات متداول

1-ربات چیست؟

یک دستگاه مجهز به قطعات مکانیکی و الکترونیکی که برخی از کارهای انسان را به طور خودکار و یا به کمک و نظارت انسان انجام می‌دهد. آن‌ها می‌توانند توانایی‌های جسمی و رفتارهای عاطفی و احساسی انسان را تقلید کنند.

2-آیا در آینده ربات‌ها جایگزین انسان در کار خواهند شد؟

در اینباره سه حالت می‌تواند وجود داشته باشد. اولی اینکه ربات کاملا جای انسان را بگیرد، دومی ربات و انسان با هم کار کنند و سومی ربات جایی در کار ندارد و انسان به تنهایی آن کار را انجام خواهد داد.

3-آیا ربات‌ها باعث افزایش سطح زندگی انسان شده‌اند؟

بله با وجود ربات‌ها دنیا هر روز در حال پیشرفت است. بر اساس براوردهای سازمانن ملل متحد فقر نسبت به پنجاه سال گذشته بطور چشمگیری کاهش داشته است این به دلیل هفت برابر شدن اقتصاد جهانی است که فناوری نقش بسیار مهمی در آن داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *