سلول جوشکاری رباتیک چیست و چگونه یک سلول جوشکاری تهیه کنیم؟

جوشکاری یکی از مراحل مهم خطوط تولید در بسیاری از صنایع است. بخش مهمی از فرایند تولید خودرو، لوازم برقی و آشپزخانه، صنایع فولاد، آهن، هوافضا، ذوب‌آهن، تولید قطعات فلزی، آلمینیومی و … توسط جوشکاری انجام می‌شود. این مرحله علاوه بر اهمیت، خطرناک و آسیب‌زا نیز هست. گازهای متصاعد شونده از فرایند جوشکاری می‌توانند به دستگاه تنفسی افراد آسیب بزنند. همین‌طور چشم‌ها می‌توانند در معرض جوشکاری مداوم دچار آسیب‌های جدی شوند. مشکلات جوشکاریِ دستی و اهمیت عملیات جوشکاری در خطوط تولید پای یک جایگزین را به میان می‌کشد؛ جوشکاری رباتیک. در این مقاله می‌خواهیم سلول جوشکاری رباتیک را بررسی کنیم. سلول جوشکاری رباتیک چیست و برای تهیه آن از کجا باید شروع کرد؟

 

ربات جوشکاری یاسکاوا در خطوط تولید خودرو

سلول جوشکاری رباتیک چیست؟

یک ربات برای کاربردهای مختلف نیاز به تجهیزاتی دارد که بتواند برای عملکرد مورد نظر مورد استفاده قرار بگیرد. عموما ربات‌ها طوری طراحی می‌شوند که برای رنج مختلفی از کاربردها قابل استفاده باشند. مثلا یک ربات جوشکاری می‌تواند برای بسته‌بندی، ماشینکاری یا برش لیزری هم مورد استفاده قرار بگیرد. اما این ربات‌ها برای هر یک از این کاربردها نیاز به برنامه‌نویسی و تجهیزات مخصوص آن عملیات دارند.

یک سلول جوشکاری رباتیک
یک سلول جوشکاری رباتیک

به ربات به‌همراه تجهیزات مخصوص عملیات مورد نظر آن یک سلول جوشکاری گفته می‌شود. گاهی یک سلول جوشکاری متشکل از دو یا تعداد بیش‌تری ربات است که در یک اتاقک قرار می‌گیرند و با هماهنگی و هم‌کاری با یکدیگر یک وظیفه مشخص را انجام می‌دهند.

سلول جوشکاری رباتیک شامل قطعات و تجهیزاتی است که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. بدنه ربات

2. منبع تغذیه جوشکاری

منبع تغذیه قدرت لازم برای ذوب کردن فلز را در انتهای مشعل جوشکاری ایجاد می‌کند.

3. کولر

بعضی از انواع جوشکاری نیاز به خنک کننده مشعل دارند.

4. مشعل جداکننده

در صورت برخورد مشعل آن را قطع می‌کند.

5. سیم جوشکاری

6. دیسک عایق

بین مشعل و یا شکاف مکانیکی قرار می‌گیرد.

7. کابل مشعل

برای اتصال مشعل با فیدرسیم.

8. گردن مشعل

همان مشعل جوشکاری است

9. نگهدارنده سیم جوش

مابین فیدرسیم و نگهدارنده سیم جوش نصب می‌شود.

سیم را به فیدرسیم می‌رساند.

10. مجرای سیم جوش

11. مسیرهای خطی

این مسیرها دسترسی ربات را افزایش می‌دهند و این امکان را فراهم می‌کنند که ربات بتواند کار چندین ربات را انجام دهد.

12. پایه منبع تغذیه

برای نصب منبع تغذیه جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌طور کلی وظیفه خود ربات در جوشکاری ایجاد موقعیت مناسب برای منبع گرما نسبت به قطعه کار است.

در مقابل تجهیزات جوشکاری همان تجهیزاتی هستند که انرژی را از دستگاه جوش یا همان منبع تغذیه گرفته و به قطعه کار منتقل می‌کنند.

در تصویر بالا بخش‌های تجهیزات سلول جوشکاری رباتیک را به‌صورت رنگی و بخش‌های مربوط به خود ربات را به‌صورت خاکستری مشاهده می‌کنید
در تصویر بالا بخش‌های تجهیزات سلول جوشکاری رباتیک را به‌صورت رنگی و بخش‌های مربوط به خود ربات را به‌صورت خاکستری مشاهده می‌کنید

انواع جوشکاری رباتیک

یک سلول جوشکاری رباتیک می‌تواند طیف وسیعی از انواع جوشکاری را انجام دهد. در ادامه به انواع جوشکاری که توسط سلول جوشکاری رباتیک ممکن است اشاره میکنیم:

1.جوشکاری قوس الکترونیک یا جوشکاری آرک: در این نوع جوشکاری که جریان الکتریسیته کاتالیزر آن است، جریان به صورت قوس ظاهر می‌شود و گرمای لازم برای ذوب دو قطعه فلز با یکدیگر را تأمین می‌کند. جوشکاری آرک یک نوع قدیمی از جوشکاری است که هنوز هم رایج است.

 

ربات جوشکاری یاسکاوا

2.جوشکاری نقطه‌ای: در این نوع جوشکاری جریان الکتریکی با تماس مستقیم از نقطه تماس دو فلز عبور می‌کند و با ایجاد گرمای بسیار زیاد دو فلز را ذوب کرده و باعث می‌شود دو ورقه به‌هم بپیوندند.

یک سلول جوشکاری رباتیک در خط تولید خودرو
یک سلول جوشکاری رباتیک در خط تولید خودرو

3.جوشکاری مقاومتی: در این نوع جوشکاری عبور جریان الکتریکی از دو قطعه فلز و از طریق تماس مستقیم باعث ذوب دو قطعه فلز شده و آن‌ها را به‌هم جوش می‌دهد.

4.جوشکاری TIG یا جوشکاری آرگون: این نوع جوشکاری کیفیت و دقت بالایی دارد. قوس الکتریکی میان الکترود تنگستنی و قطعه فلزی باعث جوش دو قطعه فلز می‌شود.

5.جوشکاری MIG: در این نوع جوشکاری تفنگ جوشکاری توسط یک الکترود سیمی تغذیه می‌شود. سرعت جوشکاری در این نوع بالا است اما در عین حال نرخ رسوب نیز بالا می‌باشد.

6.جوشکاری پلاسما: در جوشکاری پلاسما گاز یونیزه شده از نازل مسی عبور کرده و دمای بالایی را ایجاد می‌کند. در جوشکاری پلاسما به راحتی می‌توان سرعت و دما را کنترل کرد.

1.گاز پلاسما- 2. محافظ نازل – 3. گاز محافظ – 4. الکترود – 5. محدودساز نازل – 6. قوس الکتریکی
1.گاز پلاسما- 2. محافظ نازل – 3. گاز محافظ – 4. الکترود – 5. محدودساز نازل – 6. قوس الکتریکی

7.جوشکاری لیزری: در این نوع جوشکاری دستگاه لیزر اشعه لیزر را از طریق فیبر نوری به قطعات می‌تاباند. این جوشکاری برای مواردی که باید از راه دور انجام شوند مناسب است.

جوش لیزری
جوش لیزری

مزایای استفاده از سلول جوشکاری رباتیک

جوشکاری با ربات یکی از مهمترین کاربردهای ربات‌های صنعتی است. یکی از اولین استفاده‌های ربات‌های صنعتی، استفاده از آن‌ها در خطوط تولید خودرو و محصولات دیگر برای جوشکاری بوده است. اما امروزه صنایع کوچک‌تر مثل تولید لوازم الکترونیک، لوازم خانگی و آشپزخانه مثل تلوزیون و یخچال هم رو به خرید و استفاده از سلول جوشکاری رباتیک آورده‌اند. امروزه 25 درصد از ربات‌های در حال خدمت در سراسر جهان برای جوشکاری استفاده می‌شوند. بنابراین کاربرد جوشکاری یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از ربات صنعتی است. همه‌ این‌ها به‌خاطر مزایای فراوان جوشکاری رباتیک نسبت به جوشکاری دستی است. در ادامه به بخشی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. ربات به دلیل حرکت یکنواخت و دقت زیاد جوشکاری را تمیز، با کیفیت بالا و بدون اشکال انجام می‌دهد و از بروز خطای انسانی جلوگیری می‌کند. ربات‌ها جوشکاری را به صورت یکنواخت و با عرض یکسان انجام می‌دهند.

 

سلول جوشکاری رباتیک یاسکاوا

سلول جوشکاری رباتیک یاسکاوا با 3 ربات
سلول جوشکاری رباتیک یاسکاوا با 3 ربات
  1. جوشکاری مخصوصا در خطوط تولید یک کار یکنواخت و خسته‌کننده است. کارهای تکراری برای انسان آسیب‌زا هستند اما ربات‌ها دقیقا برای همین کارهای تکراری تولید می‌شوند.
  2. گازهای ایجاد شده از جوشکاری برای سیستم تنفسی انسان مضر هستند و در درازمدت صدمات بسیاری به سلامتی افراد وارد می‌کنند در حالی‌که این گازها برای ربات‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند. هم‌چنین جوشکاری در درازمدت صدماتی به چشم نیروی انسانی وارد می‌کند. در نتیجه با استفاده از جوشکاری رباتیک ایمنی نیروی انسانی و در نتیجه رضایت نیروی انسانی بسیار افزایش خواهد یافت.
  3. جوشکاری توسط نیروی انسانی دارای وقفه است. این وقفه‌ها شامل زمان استراحت، غذا و وقفه‌های بین مراحل انجام کار می‌شود. اما ربات بدون تردید و وقفه کارها را انجام می‌دهد.
  4. نیروی انسانی نیاز به استراحت، مرخصی و تعطیلات دارد. این در حالی است که ربات‌ها می‌توانند 24 ساعته و بدون وقفه کار کنند.

 

جوشکاری قطعات توسط ربات صنعتی

  1. کاهش ضایعات؛ خطای انسانی هنگام جوشکاری در خطوط تولید اجتناب‌ناپذیر است. از این رو همواره مقداری از قطعات ممکن است بی‌مصرف شده و دور انداخته شوند. این در حالی است که استفاده از سلول جوشکاری رباتیک خطاهای انسانی را ندارد. به همین دلیل استفاده از ربات جوشکاری می‌تواند ضایعات تولید را بسیار کاهش داده و در درازمدت بهره‌وری کار را افزایش دهد.
  2. هرچند نصب سلول جوشکاری رباتیک هزینه اولیه دارد اما استفاده از این ربات‌ها در طول فرایند تولید با کاهش ضایعات، کاهش آسیب به نیروی انسانی، افزایش سرعت، دقت و کیفیت در کار بهره‌وری کار را بیش‌تر می‌کنند و در نهایت قیمت تمام‌شده‌ی محصولات را کاهش می‌دهند.
سلول جوشکاری رباتیک یاسکاوا
سلول جوشکاری رباتیک یاسکاوا

نتیجه‌گیری

 امروزه شرکت‌های پیشرو در صنایع مختلف رو به استفاده از ربات‌ها در کاربردهای مختلف آورده‌اند تا خطوط تولید خود را اتوماتیک کنند. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای ربات صنعتی استفاده از ربات‌ها برای جوشکاری است. جوشکاری رباتیک مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. با استفاده از جوشکاری رباتیک می‌توانید خطوط تولید خود را 24ساعته کنید، بهروه‌وری کار را افزایش دهید و ایمنی و سلامت نیروی انسانی خود را حفظ کنید و در نتیجه قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهید. برای عملیاتی کردن یک ربات در جهت انجام فرایند جوشکاری مورد نظر شما باید یک سلول جوشکاری رباتیک تهیه کنید. برای این‌کار نیاز به مشاوره تخصصی خواهید داشت.

مجموعه تی اس گروپ ارائه دهنده انواع ربات یاسکاوا در ایران است. این مجموعه آماده ارائه مشاوره، خدمات فروش، نصب، برنامه‌نویسی و پشتیبانی برای ربات یاسکاوا است. امروزه یک چهارم ربات‌های جوشکاری دنیا از برند یاسکاوا هستند.

برای دریافت مشاوره در مورد سلول جوشکاری رباتیک می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

36148 25 98+

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با ربات جوشکاری این صفحه را مطالعه بفرمایید.

برای اطلاع از خدمات تی اس گروپ در زمینه سلوشن ربات جوشکاری این صفحه را مطالعه بفرمایید.

برای اطلاعات بیش‌تر در مورد سازندگان ربات جوشکاری در سراسر جهان این صفحه را مطالعه بفرمایید.

آیا تی اس گروپ نماینده یاسکاوا است؟

در واقع هیچ شرکتی در حال حاضر نمایندگی یاسکاوا در ایران را ندارد. بعضی شرکت‌ها از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند و خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیش‌تر مقاله نماینده یاسکاوا در ایران را مطالعه بفرمایید.

تی اس گروپ خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند اما ارتباط ما با یاسکاوا بدون واسطه است و به صورت مستقیم از یاسکاوا ساپورت فنی دریافت می‌کنیم.

رباتیک در پزشکی

رباتیک در پزشکی؛ پیشرفت چشمگیر ربات‌ها

آیا قصد دارید بیمارستانتان پیشرفت کند؟ آیا دوست دارید همیشه پرستارانی سرحال داشته باشید؟ آیا داشتن جراحانی با دقت بالا آرزوی شماست؟ آیا رضایت بیماران در اولویت کارتان است؟ اگر دغدغه‌ی داشتن یک بیمارستان خوب را دارید که نجات جان بیماران اهمیت زیادی داشته باشد بهتر است از نقش رباتیک در پزشکی غافل نشوید.

ربات ماشینی است که با کامپیوتر برنامه‌ریزی شده و می‌تواند بطور خودکار بسیاری از اعمال را انجام بدهد. امروزه کاربرد رباتیک در صنعت پزشکی بسیار بوده و تاثیر و پیشرفت زیادی داشته‌است.

در این مقاله به بررسی رباتیک در مهندسی پزشکی، تاثیر ربات‌ ها بر علم پزشکی، مهندسی پزشکی و علم رباتيک و… می‌پردازیم. فقط کافیست چند دقیقه از زمان خود را به خواندن این مقاله اختصاص بدهید تا هرآنچه لازم است را در این زمینه بدانید.

همه چیر درباره نقش رباتیک در پزشکی

امروزه رباتیک در مهندسی پزشکی نقش خیلی مهمی را دارند و با حضور آن‌ها در دنیای پزشکی پیشرفت زیادی حاصل شده‌است. مهندسی پزشکی و علم رباتيک قادر است در زمینه‌های پزشکی زیادی ظاهر شود و تاثیر مستقیم روی سلامت جامعه و مراقبت از مریض داشته‌باشد. کاربرد رباتیک در صنعت پزشکی با داشتن سرعت و دقت بالا تاثیرات مثبت زیادی داشته‌ که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از محبوبت‌ترین و رایج‌ترین ربات‌ها در این زمینه ربات داوینچی است که در بیشتر از 4000 مقاله علمی مورد مطالعه قرار گرفته‌است. این ربات در بیشتر از 80 درصد جراحی‌های مربوط به پروستاتکتومی استفاده شده و مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکاست.

ربات‌ها با داشتن دقت بالا سبب کاهش خطاهای انسانی شده و فرایند تشخیص، درمان و جراحی را تسهیل می‌نمایند. همچنین با داشتن سرعت بالا، ذخیره، دسترسی سریع به پرونده، انجام محاسبات و در نهایت دریافت اطلاعات پزشکی در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد. این ویژگی از توانایی انسان فراتر است ولی برای رباتیک کار چندان سختی نیست.

ربات‌ها به کمک انسان‌ها آمده‌اند
ربات‌ها به کمک انسان‌ها آمده‌اند

آسیب ناپذیر بودن ربات‌ها بسیار کمک‌کننده است. این ویژگی تا حد زیادی خطرات را از پزشکان، کادر درمانی، پرسنل خدمات و حتی بیماران دور می‌کند برای مثال از ربات‌ها در ضدعفونی کردن اتاق بیمار واگیردار می‌توان بهره برد.

داشتن صبرو حوصله در پرسنل و پرستاران بیمارستان لازم و ضروری است اما آن‌ها هم انسان هستند و گاهی خسته می‌شوند. از طرفی هم بیماران نیازمند به روحیه و انگیزه دادن توسط پرستاران هستند. ربات‌ها و کمکشان به پرستارها باعث می‌شود تا هم پرستار و هم بیمار هر دو کمتر اذیت شوند.

انواع مختلف رباتیک در پزشکی کدامند؟

ربات‌ها در پزشکی دارای انواع مختلفی هستند از جمله این ربات‌ها:

  • ارتوپدی
  • بیماری عصبی
  • بیماری پوستی
  • انواع لاپاراسکوپی
  • موقعیت اورژانسی
  • کنتر قابل هدایت
  • انواع ربات توان‌بخشی
  • پروتزها و …

مهم‌ترین در میان این ربات‌ها، ربات‌های اورژانسی است؛ زیراکه ربات‌ها عملکردی سریع‌تر و با دقت‌تر نسبت به انسان‌ها دارند که همین باعث نجات تعداد زیادی از انسا‌ن‌ها می‌گردد.

چگونه رباتیک در پزشکی کاربرد دارد؟

شاید هنگامی که از تاثیر ربات ها بر علم پزشکی سخن می‌گوییم ناخودآگاه ذهنتان به سمت ربات‌های انسان‌نما برود ولی رباتیک و علم پزشکی بسیار گسترده است. ربات‌ها تقریبا همه جا هستند آن‌ها با داشتن ویژگی‌های فوق‌العاده‌شان قادرند روش درمان و مراقبت‌های پزشکی را تا حدودی تغییر دهند. در بیشتر موارد ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها می‌توانند در زمینه‌ی پزشکی اثرگذار باشند.

رباتیک می‌تواند کارهای روزمره‌ی پرسنل را انجام دهد و از کارهای سخت و سنگین آن‌ها را نجات دهد. روش‌های ایمن‌تر و کم هزینه‌تر را برای درمان انجام می‌دهند که به بیمار کمک شایانی می‌شود. آن‌ها قادرند در موارد ریز جراحی‌هایی با دقت بالا انجام دهند.

با گسترش علم رباتیک در پزشکی تولید کردن تجهیزات پزشکی هوشمند برای تشخیص و درمان بیماری‌ها نیز افزایش یافته‌است. مثلا گاهی اوقات بیمار برای دستیابی به قدرت عضلانی بدن باید بعضی از ورزش‌ها و تمرینات را انجام دهد اما بهره‌مندی از تجهیزات رباتیکی به تسریع در فرایند درمان کمک زیادی می‌کند.

رباتیک در پزشکی و پیشرفت آن
رباتیک در پزشکی و پیشرفت آن

از دیگر تجهیزات هوشمند می‌توان به دستگاه نمونه‌گیری خون اشاره کرد که در آزمایشگاه‌ها بسیار کاربرد دارد.

دسترسی به بعضی ارگان‌ها کار سختی است که رباتیک در پزشکی بسیار کمک‌کننده هستند. میکرو ربات‌ها دارو را به محل‌های خاصی از بدن می‌فرستند و یا قادرند در بدن بیمار حرکت کرده و تصویربرداری نمایند با این کار پزشک اطلاعات لازم را دریافت می‌کند مانند انژیوگرافی قلب.

رباتیک در پزشکی؛ اعضای رباتیکی به کمک افراد می‌آید

از کاربردهای مهم ربات‌ها، جایگزینی آن‌ها برای بخش‌های معلول و یا از دست رفته انسان است و علم پزشکی تلاش بسیاری برای ظریف‌تر و بی‌نقص‌تر پیوند دادن این ارگان‌ها می‌کند.

البته این پیوند اعضا با مشکلاتی نیز همراه است از جمله دفع کردن عضو پیوندی به وسیله سیستم دفاعی بدن، ناتوان بودن در زدن پیوند اعصاب و رگ‌های عضو پیوندی به بدن بیمار و مشکلات روانی که حاصل از پیوند عضوی است که شبیه به عضو و ارگان قبلی نیست. همین موارد سبب می‌شود تا کارایی عضو پیوندی کم باشد.

هرآنچه باید از آینده رباتیک در پزشکی بدانیم

همراه بودن هوش مصنوعی و علم رباتیک می‌تواند آینده درخشانی را رقم بزند. شاید باید منتظر یک ربات بود که بتواند مانند یک جراح و یا تکنسین عمل انجام بدهد مانند ربات داوینچی

از نظر دانشمندان علم رباتیک و علم پزشکی دارای پتانسیل زیادی در جهت کمک به درمان و مراقبت از بیماران است.

با افزایش قدرت یادگیری، مستقل شدن ربات‌ها، تولید واسط مغزی رایانه‌ای و ساختن سنسور کاوشگر پزشکی و در نهایت همکاری کردن ربات‌های کمکی با پزشکان باید منتظر دیدن تصویر متفاوتی از علم پزشکی باشیم.

با این رشد تکنولوژی پزشکی در آینده شاهد بیمارستان‌های هوشمند، کاهش خسارات حاصل از خطای انسانی، درمان معلولیت به طور کامل، سرعت بخشیدن در عمل‌های جراحی و در نهایت بهبود سلامت جسمی و روحی افراد خواهیم بود.

ربات‌ها هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند
ربات‌ها هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند

تی‌اس گروپ یک راهنمای خوب

این روزها ربات‌های صنعتی با انواع و کاربردهای مختلفی در حال تولید هستند. لازم است این ربات‌ها با توجه به محیط استفاده و کاربردشان، شخصی‌سازی شوند؛ بنابراین می‌توان گفت که تصمیم‌گیری در انتخاب کردن یک ربات چالش بزرگی به حساب می‌آید و نیاز است کسی در این باره راهنمایی کند.

تی‌اس گروپ افراد متخصص و باتجربه‌ای را در این زمینه دارد که می‌توانند با مشاوره دادن، شما را آگاه کنند و از میزان نگرانی و دغدغه‌ی شما کاسته شود. خوب می‌دانیم که نوشتن برنامه و بکارگیری صحیح ربات‌ها کاری تخصصی است که باید یک فرد راهنما جهت برنامه‌نویسی و نصب و راه‌اندازی به کمک بیاید. خبر خوب این است که تمامی این کارها بعلاوه‌ی تغییر کاربری، تعمیر کردن، خدمات و حتی بروزرسانی را متخصصین تی‌اس گروپ انجام داده و پس از فروش هم در کنار مشتریان هستند.

اعضای این تیم در کار خود تعهد دارند و نیروهایی مشتاق، خلاق و باتجربه و تخصص هستند که جدیدترین ربات‌های یاسکاوا را ارائه می‌دهند. این گروه تا کنون با شرکت‌هایی مانند صا ایران، نستله، زرکام، زرماکارون، سالمین و خیلی از شرکت‌های موفق دیگر همکاری کرده‌است.

تی‌اس گروپ علاوه‌بر خدمات مشاوره‌ای که به صورت آنلاین و تلفنی می‌دهد، به‌صورت حضوری نیز امکان صحبت دارند و با بروزرسانی سایت خود سعی می‌کند تا همیشه در دسترس بوده و پاسخگوی مشتریان خود باشد. اعضای گروه با خلاقیت، ذهن باز و اشتیاق آماده‌ی خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.

یکبار از خدمات این گروه استفاده کنید تا متوجه کیفیت بالای کارشان شوید. برای دریافت مشاوره و یا پاسخ سوالات خود می‌توانید از طریق کامنت با متخصصین و مشاوران تی اس گروپ در ارتباط باشید.

سخن پایانی

خوب می‌دانیم که بکارگیری ربات‌ها در هر زمینه‌ای از ساده‌ترین آن‌ها گرفته تا پیچیده‌ترین نیاز به راهنمایی و تخصص دارد. گاهی یک اشتباه کوچک در استفاده از ربات‌ها می‌تواند هزینه‌ی هنگفتی را متقبل شود.

کاربرد رباتیک در پزشکی بسیار حساس است و یادگیری و استفاده درست از ربات‌ها جز با راهنمایی و کمک افراد باتجربه و تخصص در این زمینه امکان‌پذیر نیست. تی‌اس گروپ دارای افراد با تخصص و تجربه‌ی بالا است و سال‌هاست برای ارگان‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد.

تاثیر رباتیک در پزشکی را دست کم نگیرید
تاثیر رباتیک در پزشکی را دست کم نگیرید

گروه تجهیز ربات صنعت می‌تواند در زمینه‌ی راه‌اندازی و برنامه‌نویسی و… برای ربات‌ها کمک شایانی به شما بکند. در بالا توضیحات لازم جهت معرفی و اطمینان شما به این گروه را داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره فقط کافیست با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. همچنین سوالات خود را از طریق پیامک و یا کامنت از ما بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم. در این مقاله تلاش کردیم هرآنچه لازم بود درباره‌ی علم رباتیک و کاربرد آن در پزشکی بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

آیا تی اس گروپ نماینده یاسکاوا است؟

در واقع هیچ شرکتی در حال حاضر نمایندگی یاسکاوا در ایران را ندارد. بعضی شرکت‌ها از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند و خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیش‌تر مقاله نماینده یاسکاوا در ایران را مطالعه بفرمایید.

تی اس گروپ خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند اما ارتباط ما با یاسکاوا بدون واسطه است و به صورت مستقیم از یاسکاوا ساپورت فنی دریافت می‌کنیم.

سوالات متداول

1-آیا استفاده از رباتیک در پزشکی در هزینه‌ی بیمار تاثیرگذار است؟

بله در موارد بسیاری ربات‌ها روش‌هایی ایمن‌تر و کم‌هزینه‌تر را برای درمان بیماران ارائه می‌دهند.

2-با توجه به کاربرد رباتیک در پزشکی ربات‌ها در چه زمینه‌ای به کمک پرستاران آمده‌اند؟

ربات‌های پرستار می‌توانند با داشتن دقت بالا و سرعت بالا به موقع داروها را به بیماران برسانند و گاهی نمونه‌گیری نیز انجام دهند که همین باعث آزاد شدن وقت پرستاران و رسیدگی به امور دیگر بیماران می‌شود.

3-ربات‌ها چگونه به افراد سالمند کمک می‌کنند؟

یکی از وظایف ربات‌ها کمک به افراد سالمندی است که دچار ناتوانی جسمی هستند. آن‌ها به محض افتادن سالمند پرستار را با خبر کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کنند. همچنین می‌توانند به سالمندان دارای زوال مغزی شده‌اند و یا سرگرمی نیاز دارند کمک زیادی کنند.

کاربردهای رباتیک

اطلاعات درباره کاربردهای رباتیک چه تأثیری در انتخاب ربات مورد نظر دارد؟

به کار بردن نام ربات، ممکن است یادآور ربات‌های انسان‌نما باشد که قرار است جایگزین نسل بشر شوند. اما در واقع صنعت ربات و کاربردهای رباتیک مسئله‌ای فراتر است.

قطعا صنایع مختلف مکانی برای رونمایی و استفاده مداوم از ربات‌ها است. صاحبان فعال در صنایع بر این باورند که پیشرفت تکنولوژی را باید در صنایع خود نمایش دهند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که برای هر کدام از صنایع بهتر است کدام ربات مورد استفاده قرار گیرد؟

این سوال، یک سوال اساسی است. برای پاسخ به این سوال باید کاربردهای رباتیک را بدانید. دانستن کاربرد ربات‌ ها به شما کمک می‌کند که بهترین ربات را برای صنعت خود تهیه کنید. در ادامه اطلاعات جالبی قرار است به دست آورید. پس با ما همراه باشید.

تعریف کلی سیستم رباتیک

اضافه کردن یک بازوی مکانیکی متحرک به دستگاه‌های کارخانه‌ای، سبب اتوماتیک شدن سیستم مورد نظر می‌شود. بازوی مکانیکی، یک ربات صنعتی است که سبب اتومات شدن بخش مورد نظر می‌شود. این بازوی مکانیکی یا همان ربات صنعتی، قابلیت کنترل اتوماتیک، برنامه‌پذیری و چند منظوره بودن را دارد.

ربات‌های صنعتی بیشترین جایگاه را در صنایع مختلف به خود اختصاص داده‌اند. این ربات‌ها در ابعاد میکرو تا ابعاد بزرگ‌تر کارخانه‌ای موجود هستند و به خط تولید اضافه می‌شوند. بازوی مکانیکی یا همان سیستم رباتیک به صورت ثابت و یا متحرک موجود هستند.

بهترین روش برای انجام کارهای پُرخطر و یا تکراری با دقت بالا در خط تولید، استفاده از سیستم رباتیک است. همه این مزایا سبب شده صنایعی که از سیستم رباتیک در خط تولید خود استفاده می‌کنند، در حال افزایش باشند. اما ربات‌ها فقط مختص حوزه صنعتی نیستند. در ادامه با انواع کاربردهای رباتیک در حوزه‌های مختلف آشنا می‌شوید.

کاربردهای رباتیک در صنایع مختلف
کاربردهای رباتیک در صنایع مختلف

دسته‌بندی بر اساس کاربردهای رباتیک

یک دسته‌بندی کلی بر اساس کاربردهای رباتیک به صورت زیر است؛

  1. ربات‌های صنعتی
  2. ربات‌های کشاورزی
  3. ربات‌های نظامی
  4. ربات‌های پزشکی
  5. ربات‌های خدماتی و اجتماعی
  6. ربات‌های تحقیقاتی
  7. ربات‌های حوزه علوم شناختی

در ادامه هر کدام را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

کاربرد ربات‌ های صنعتی

رایج‌ترین حوزه‌ای که نام سیستم رباتیک را در آن می‌شنوید، صنعت است. ربات‌ها در صنایع مختلف، به کمک انسان‌ها و یا به تنهایی سبب افزایش سرعت تولید می‌شوند. همچنین استفاده از ربات در صنعت، سبب کاهش هزینه‌های جانبی و افزایش سودآوری صنعت مورد نظر می‌شود. علت این موضوع، سرعت و دقت بالای ربات‌ها است.

نیروی رباتیک احتیاجی به مرخصی ندارد، بیمار نمی‌شود، ساعت کاری محدود ندارد و حتی می‌تواند کارهایی که نیروی انسانی قادر به انجام آن نمی‌باشد را انجام دهد. همچنین ربات‌ها توانایی انجام کارهای تکراری را دارند. این موضوع سبب می‌شود که استفاده از سیستم رباتیک در صنعت مورد نظر، با پیشرفت چشم‌گیری مواجه شود.

توجه کنید که همه این مزایا را یک ربات به تنهایی ندارد. بهترین تصمیم آن است که با توجه به صنعت خود و بخش مورد نظر، بهترین ربات را استفاده کنید. کاربردهای رباتیک در صنعت شامل جابه‌جا کردن اجسام سبک و سنگین، پرس فلزات، جوشکاری و… است. در ساخت ربات‌های صنعتی، یکسری نکات باید رعایت شوند؛

  1. ربات صنعتی در یک محیط کثیف آسیب نبیند. پس در طراحی آن باید این نکته لحاظ شود که ربات مورد نظر در یک محیط کثیف قرار می‌گیرد.
ربات‌ها با کمک انسان
ربات‌ها با کمک انسان و یا به تنهایی، کارهای مختلفی که برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند را انجام می‌دهند.
  1. محیط صنعتی دارای نویز است که می‌تواند سبب اختلال در کنترلر و یا اجزای سیستم رباتیک شود. در طراحی ربات باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که ربات در برابر نویزها مقاوم باشد.
  2. امنیت استفاده از سیستم رباتیک باید بالا باشد. به دلیل استفاده از سیستم رباتیک در صنایع، این ربات‌ها بسیار پُرقدرت هستند و اگر امنیت لازم را نداشته باشند می‌توانند سبب ایجاد مشکلاتی شوند.

بررسی کاربردهای رباتیک در صنعت کشاورزی

انجام کارهای کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. محصولات به دست آمده از این صنعت، خوراک مستقیم و یا غیرمستقیم انسان‌ها هستند. این موضوع استفاده از نیروی انسانی و یا رباتیک را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

در صنعت کشاورزی، استفاده از نیروی رباتیک برای سرعت دادن مراحل مختلف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همه مراحل بخش کشاورزی مانند قبل از کاشت، کاشت، بعد از کاشت و برداشت محصول، و حتی بسته‌بندی محصولات به دست آمده، از نیروی رباتیک استفاده می‌شود.

توسعه نیروی رباتیک و بهره‌گیری از کاربردهای رباتیک در صنعت کشاورزی، در اروپا مخصوصا کشورهای انگلستان و هلند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این کشورها، برنامه‌های مشخصی برای افزایش بازدهی صنعت کشاورزی، با استفاده از نیروی رباتیک اجرا می‌شود.

در طراحی و ساخت ربات‌هایی که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود. برای مثال؛ یکی از چالش‌هایی که در این صنعت وجود دارد، ارتباط ربات با اجسام نرم است.

 همه محصولات کشاورزی نرم نیستند اما برای برداشت گوجه‌فرنگی از زمین، ربات مورد استفاده باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که گوجه‌ها را سالم و بدون له‌شدگی از زمین بچیند.

کاربردهای رباتیک
کاربردهای رباتیک بسیار گسترده است و شامل یک حوزه خاص نمی‌شود.

همچنین استفاده از ربات در تراکتورها برای شخم زدن زمین‌های کشاورزی، می‌تواند سرعت آماده‌سازی زمین را برای کاشت محصول افزایش دهد. این‌ها نمونه‌های کوچکی از کاربردهای رباتیک در کشاورزی هستند.

کاربرد ربات های نظامی

فناوری‌های مربوط به امور نظامی، جزء دسته‌ای هستند که بیشترین بودجه‌ها در دنیا صرف آن‌ها می‌شود. همه کشورهای دنیا سعی دارند که از نظر نظامی کاملا مجهز و به‌روز باشند. ربات‌ها راه خود را به بخش نظامی هم باز کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای رباتیک در امور نظامی، شبیه‌سازی فعالیت‌های انسان در حین جنگ است. کاربردهای رباتیک در این حوزه فقط محدود به یک مورد خاص نمی‌شود. حمل تجهیزات در مکان‌های سخت و ناهموار بر عهده ربات‌ها است. کار با برخی تسلیحات نظامی را ربات‌ها انجام می‌دهند. کمک‌رسانی به نیروهای جنگی، با ربات‌ها قابل انجام شدن است. حمله به مواضع دشمن را ربات‌ها می‌توانند انجام دهند.

از ربات‌ها ابتدا در جریان جنگ جهانی دوم و پس از آن در جریان جنگ سرد استفاده شد. اولین نمونه‌های ربات‌های جنگی، مین شنی‌دار جالوت نازی‌ها و تله تانک‌های ارتش شوروی هستند.

فعال‌ترین نهاد در زمینه ربات‌های نظامی، سازمان پژوهش‌های پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) است. معروف‌ترین ربات این سازمان توسط شرکت Bostone Dynamics تولید شده که برای حمل تجهیزات در زمین‌های ناهموار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته توجه به این نکته ضروری است که طبق قانون جنگ کنوانسیون ژنو، نباید از تجهیزات و ادوات جنگی که کاملا خودکار هستند استفاده کرد. حداقل یک عامل انسانی باید آن را کنترل کند تا مناطقی که حمله به آن‌ها ممنوع است، مورد هدف قرار نگیرند.

اموری که به وسیله ربات‌ها انجام می‌شود بسیار دقیق است.
اموری که به وسیله ربات‌ها انجام می‌شود بسیار دقیق است.

کاربردهای ربات پزشکی

جذاب‌ترین کاربردهای رباتیک را می‌توان مربوط به حوزه پزشکی دانست. کاربرد ربات ‌ها در این حوزه بسیار متنوع است. به دلیل تأثیر مستقیمی که بر سلامت و جان انسان‌ها دارند، ساخت و استفاده از آن‌ها باید با دقت بالایی انجام شود.

استفاده از سیستم رباتیک در حوزه نگهداری پرونده‌ها و اطلاعات بیماران، سبب افزایش سرعت ذخیره و دسترسی به پرونده‌های بیماران می‌شود. همچنین محاسبات امور مالی و دریافت اطلاعات پزشکی در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

استفاده از سیستم رباتیک در پزشکی سبب کاهش صدمات به پرسنل انسانی بیمارستان‌ها می‌شود. برای مثال ضدعفونی کردن محیط بیمارستان، اتاق عمل و همچنین مواجه و کنترل بیماری‌های واگیردار، با ربات‌ها به راحتی انجام می‌شود.

گستردگی علم رباتیک در حوزه پزشکی، شامل سیستم‌های ساده هوشمند تا ربات‌های پیشرفته جراح را شامل می‌شود. ربات‌ها در این حوزه توانایی انجام کارهای روزمره پرسنل کادر درمان را دارند. این موضوع سبب می‌شود که پرسنل از فعالیت‌های سنگین دور باشند.

از دیگر مزایای ربات‌ها در حوزه پزشکی، استفاده از رباتیک در جایگزینی اعضای از دست رفته و یا معلول بدن است. در برخی از جراحی‌های پیچیده و دقیق که دسترسی پزشک به برخی از ارگان‌ها غیرممکن است، ربات‌ها می‌توانند آن را انجام دهند.

توجه کنید که استانداردهای قوی و حساسیت‌های تجهیزات پزشکی سبب شده ساخت ربات در حوزه پزشکی بسیار سخت باشد. برای گرفتن مجوزهای لازم در این حوزه باید آزمایش‌های دقیقی انجام شود. به طور کلی دو دسته ربات در زمینه پزشکی وجود دارند؛

  • ربات جراح: این ربات‌ها به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ساخته می‌شوند. از این ربات‌ها در جراحی‌های مختلفی استفاده می‌شود که معروف‌ترین ربات جراحی در حوزه پزشکی، داوینچی است.
کاربرد ربات ها
کاربرد ربات ها در حوزه پزشکی و داروسازی از اهمیت بالایی برخودار است.
  • ربات مراقبتی: این دسته از ربات‌ها همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، برای کمک و مراقبت از بیماران و یا سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این ربات‌ها در فیزیوتراپی هم استفاده می‌شود که کمک زیادی به افراد آسیب‌دیده می‌کند.

کاربردهای رباتیک در بخش خدماتی و اجتماعی

در این بخش از سیستم رباتیک، شاهد تنوع بالای ربات‌ها هستیم. این بخش ربات‌های اسباب‌بازی در انواع ابعاد تا ربات‌های بزرگی که در مکان‌های مختلف کاربرد دارند را شامل می‌شود. بر خلاف تصور عموم، ربات‌هایی که در این حوزه کاربرد دارند، انسان‌نما نیستند. ممکن است ظاهر ربات‌های موجود در این حوزه متنوع باشد.

از این ربات‌ها می‌توان در کارهای منزل، رستوران و یا فروشگاه‌ها کمک گرفت. ربات‌ها انجام کارها را به تنهایی و یا با کمک نیروی انسانی انجام می‌دهند. استفاده از ربات‌ها در انجام کارهای مختلف می‌تواند سرعت آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

ربات‌های خدماتی با انجام کارهای تکراری خسته نمی‌شوند و این کارها را با دقت بسیار بالایی انجام می‌دهند. استفاده از این ربات‌ها ساده است چون افراد معمولی با آن‌ها سروکار دارند.

کاربرد ربات‌های تحقیقاتی

بخش مهمی از حضور سیستم رباتیک که دسترسی انسان به منطقه‌ای غیرممکن است، به عهده ربات‌های تحقیقاتی است. این روزها انسان‌ها یا خود در جایی حضور دارند و یا نماینده رباتیک خود را به منطقه مورد نظر می‌فرستند.

ربات تحقیقاتی ناسا که در مریخ به سر می‌برد، شاهدی بر این مدعاست. این ربات از راه دور کنترل می‌شود. همچنین برای تحقیقات ناسا درباره مریخ به این سیاره فرستاده شده است.

ربات‌های فعال در حوزه تحقیقات نقش مهمی در آینده بشر دارند. در نتیجه با دقت بالا و پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش ساخته می‌شوند.

ابعاد ربات‌ها بسیار متفاوت است
ابعاد ربات‌ها بسیار متفاوت است و در اندازه‌های کوچک تا اندازه‌های بزرگ کارخانه‌ای موجود هستند.

همچنین در پروژه ساخت ربات‌های تحقیقاتی، از سیستم رباتیک نیز استفاده می‌شود. برای مثال از ربات‌های جوشکاری برای جوش نقطه‌ای با دقت بسیار بالا، و یا جابه‌جایی اجسام به وسیله ربات‌های جابه‌جاکننده در مکانی که ربات تحقیقاتی در حال ساخته شدن است، استفاده می‌شود.

نکته جالب ماجرا این است که، زمانی که ربات تحقیقاتی به منطقه‌ای فرستاده می‌شود که دسترسی انسان به آن نقطه سخت است، تا زمانی که ربات وارد منطقه نشود نمی‌توان پروژه را پیروز شده و یا شکست‌خورده دانست.

تحقیقاتی که به وسیله سیستم رباتیک انجام می‌شود بسیار گسترده است و در این مقاله قابل گنجاندن نیست. هدف از اشاره به این موضوع این است که با کاربرد ربات‌ ها در حوزه تحقیقات هم آشنا شوید.

همچنین بدانید که استفاده از سیستم رباتیک در این حوزه فقط مختص ربات تحقیقاتی نیست و از ربات‌های دیگری نیز در حین ساختن ربات تحقیقاتی استفاده می‌شود.

کاربردهای رباتیک در حوزه علوم شناختی

جدیدترین حوزه‌ای که سیستم رباتیک وارد آن شده است، حوزه علوم شناختی است. علوم شناختی در زمینه ذهن و مغز انسان و عملکرد آن مطالعه می‌کند. به طور کلی ورود دانش و سیستم رباتیک در حوزه علوم شناختی را از دو منظر می‌توان بررسی کرد:

  1. رفع نیاز از طریق سیستم رباتیک در حوزه علوم شناختی: در این بخش کنترل ربات توسط مغز انسان بررسی می‌شود. این بخش ارتباط بین بخش پزشکی و بخش علوم شناختی است. فرض کنید عضوی مانند دست و یا پا در انسان از دست رفته باشد. رباتی را به شکل عضو از دست رفته می‌سازند. آیا مغز باید این عضو جدید را کنترل کند یا کنترل از طریق کنترلر انجام می‌شود؟
کاربردهای رباتیک
کاربردهای رباتیک محدود به یک بخش نمی‌شود و در حوزه‌های مختلفی قابل بررسی هستند.

حوزه علوم شناختی این موضوع را بررسی می‌کند که کنترل عضو رباتیک پیوند زده شده، از طریق مغز انسان انجام شود.

  1. علوم شناختی به پیشرفت رباتیک کمک می‌کند: ربات‌ها دارای کنترلر هستند که عملکرد آن‌ها را کنترل می‌کند. همچنین کنترلر فرمان انجام کارهای مختلف را صادر می‌کند. می‌توان گفت که کنترلر مانند مغز انسان عمل می‌کند. محققان پس از بررسی عملکردهای فوق‌العاده مغز انسان و شبیه‌سازی این عملکردها در کنترلر ربات، می‌توانند عملکرد ربات‌ها را تا حد زیادی بهبود ببخشند.

قیمت ربات‌ها بر اساس کاربردهای آن‌ها

ربات‌ها در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را در یک حوزه خاص قرار داد. برای انتخاب سیستم رباتیک مناسب، باید حوزه کاری خود را مشخص کرده و سپس اقدام تهیه سیستم رباتیک کنید. برای این منظور بهتر است با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت کنید.

قیمت ربات‌ها بسیار متغیر است. همچنین نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن‌ها اعلام کرد. عوامل مختلفی بر نوسانات قیمت دخیل هستند. عواملی همچون نوسانات ارز، کمپانی سازنده، خدمات پس از فروش، ابعاد ربات، کارایی ربات و… سبب تغییر قیمت آن هستند.

برای اطلاعات دقیق از قیمت، با شرکت مورد نظر خود در ارتباط باشید که در بهترین زمان ممکن، سیستم رباتیک خود را تهیه کنید.

چرا بهتر است از خدمات تی اس گروپ استفاده کنید؟

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه سیستم رباتیک فعالیت می‌کند، با نام تی اس گروپ شناخته می‌شود. این تیم متشکل از متخصصان باتجربه در این زمینه است که آماده خدمت‌رسانی هستند. به دلیل اینکه ربات‌های صنعتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربردهای متفاوتی دارند، انتخاب آن‌ها بسیار پُرچالش است.

استفاده از سیستم رباتیک
استفاده از سیستم رباتیک سبب افزایش کارایی صنعت شما می‌شود.

تی اس گروپ به دلیل داشتن تیم متخصص، بهترین مشاوره و راهنمایی را پیش از خرید به شما ارائه می‌دهد. راه‌اندازی و نصب سیستم رباتیک به فرد متخصص احتیاج دارد. متخصصین تی اس گروپ، نصب و راه‌اندازی سیستم رباتیک را انجام می‌دهند.

در صورتی که به تغییر کاربری، بروزرسانی و یا تعمیر ربات خود نیاز داشته باشید، می‌توانید از خدمات پس از فروش تی اس گروپ استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که این تیم به‌روزترین و بهترین ربات‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع‌بندی و نکات پایانی مربوط به کاربردهای رباتیک

کاربردهای رباتیک را در حوزه‌های مختلف بررسی کردیم. همانطور که متوجه شدید کارایی سیستم رباتیک فقط محدود به یک حوزه نمی‌شود. می‌توان گفت که سیستم رباتیک بیشتر در صنعت و با نام ربات صنعتی شناخته می‌شود.

ربات صنعتی نیز در مدل‌های مختلف و با کارایی متفاوت تولید و عرضه می‌شود. استفاده از سیستم رباتیک در هر حوزه‌ای سبب افزایش کارایی آن قسمت می‌شود و همچنین خطراتی که ممکن است نیروی انسانی را تهدید کند متوجه ربات نمی‌شود.

پیش از خرید ربات و رباتیک کردن حوزه کاری خود، با یک تیم متخصص مشورت کنید. متخصصان و مشاوران باتجربه تی اس گروپ آماده ارائه بهترین محصول با توجه به حوزه کاری شما هستند. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی، با کارشناسان مشورت کنید.

آیا تی اس گروپ نماینده یاسکاوا است؟

در واقع هیچ شرکتی در حال حاضر نمایندگی یاسکاوا در ایران را ندارد. بعضی شرکت‌ها از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند و خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیش‌تر مقاله نماینده یاسکاوا در ایران را مطالعه بفرمایید.

تی اس گروپ خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند اما ارتباط ما با یاسکاوا بدون واسطه است و به صورت مستقیم از یاسکاوا ساپورت فنی دریافت می‌کنیم.

سوالات متداول

1. استفاده از سیستم رباتیک نیازمند تخصص خاصی است؟

بله، برای استفاده از سیستم رباتیک باید از افراد کاربلد و آموزش دیده در این حوزه استفاده کنید.

2. کاربرد ربات‌ها در حوزه‌های مختلف رو به افزایش است؟

بله، همانطور که مشاهده می‌شود کاربردهای ربات‌ها در زمینه‌های مختلف در حال افزایش و به‌روزرسانی هستند.

3. آیا می‌توان سیستم رباتیک را جایگزین نیروی انسانی کرد؟

همان‌طور که می‌دانید ربات‌ها قادر هستند کارها را به صورت تنهایی و یا به کمک نیروی انسانی انجام دهند. پس در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که بله، در بعضی موارد ربات‌ها می‌توانند کاملا به تنهایی کار کنند.

ربات چیست

ربات چیست و چه تاثیری در زندگی امروزه دارد؟

آیا می‌دانید امروزه می‌توان خط تولید کارخانه‌ها را بروز، اتوماتیک و بیست‌وچهار ساعته نگه‌داشت؟ آیا می‌دانید با مکانیزه شدن خط تولید چقدر می‌توان در رونق، سرعت و دقت کارتان تاثیر گذاشت؟ آیا می‌دانید ربات چیست و چه تاثیری در کسب‌وکار دارد؟

امروزه فرآیند تولید بسیار پیچیده شده است. با وجود حجم بالای کارها و رقابتی که در بازار شاهد آن هستیم نیاز ما به ربات‌های صنعتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با در نظر گرفتن سلامت نیروهای انسانی، جلوگیری کردن از خطای انسانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، استفاده از ربات‌ها بجای نیروی انسانی معقولانه‌تر است.

در این مقاله قصد داریم به سوالات شما در زمینه ربات چیست، تاریخچه‌ی آن، اجزا و ویژگی ربات، انواع و کاربردهای آن پاسخ دهیم و در پایان با تی‌اس‌گروپ آشنا شوید. فقط کافیست زمان کوتاهی را به خواندن این مقاله اختصاص بدهید تا با تمام موارد مربوط به ربات آشنا شوید و اطلاعات زیادی بدست آورید.

ربات چیست؛ یک نگاه کلی

ربات را محصول صنعت رباتیک می‌توان دانست. این محصول از مهم‌ترین صنایع جهان است و ترکیب شاخه‌های مختلف مهندسی، علوم و فناوری در ساخت دستگاه است. در واقع ربات را می‌توان دستگاهی دانست که هدف اصلی آن کمک به انسان و تقلید کردن از توانایی جسمی، حالات و رفتارهای عاطفی و احساسی اوست.

قابلیت ربات‌های امروزی در رابطه با توانایی مکانیکی و هوش آن‌ها به طور چشمگیری در حال افزایش است. بعضی از ربات‌ها آنقدر از نظر ظاهری و حتی توانایی هوشی و جسمی به انسان شباهت دارند که امکان دارد در نگاه اول اصلا متوجه ربات بودن آن نشویم.

اساسا ربات‌ها برای خودکارسازی بعضی از فعالیت‌ها که بهتر است به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام بگیرند مانند مونتاژ قطعات خودرو طراحی شده است؛ اما سازندگان آن‌ها اصرار دارند که تواناییشان را فراتر از حد معمولی ببرند. با این کار استفاده از ربات‌ها در محیط‌های مختلف بیشتر می‌شود مانند نظافت، دستیاری در برخی جراحی‌های پیچیده و آتش‌نشانی و…

ربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آنربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آن
ربات‌ چیست و کاربردهای فراوان آن

ربات‌ها هم مانند انسان سطح توانایی و استقلال متفاوتی از هم دارند. بعضی از آن‌ها کاملا تحت کنترل انسان هستند و برای آسان شدن برخی کارها کاربرد دارند؛ اما بعضی دیگر توانایی استقلال کامل بدون دخالت کردن انسان در انجام وظایف را دارند.

تنوع درتولید ربات‌ها با پیشرفت فناوری افزایش می‌یابد. در سال 2005 حدود 90 درصد ربات‌ها فقط در کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آن هم برای مونتاژ قطعات خودرو کاربرد داشتند. این ربات‌ها فقط بازوهای‌ مکانیکی داشتند و در انجام کارهای ساده‌ای مانند پیچ کردن یا جوشکاری قطعات کاربرد داشتند. امروزه وضعیت کاملا فرق کرده است و محدوده‌ی مربوط به تولید ربات‌ها قابل مقایسه با روزهای آغاز پیدایش صنعت رباتیک نیست.

امروزه ربات‌ها قابلیت استفاده در بهداشت و درمان و اکتشاف در محیط‌های ناشناخته یا بدترین شرایط محیطی را دارند. آن‌ها به نیروهای پلیس کمک شایانی می‌کنند.

ربات چیست؛ تاریخچه اولین ربات را بدانید

نمومنه‌های فراوانی از دستگاه‌هایی که به‌طور خودکار، کار می‌کنند وجود دارند که بعضی‌شان در گذر زمان جان سالم بدر نبرده‌اند. پیرژاکه دروز یک اسباب بازی مکانیکی با بیش از 6000 قطعه که می‌توانست به صورت مستقل بنویسد را ساخت و لئوناردو داوینچی یک طرح شوالیه کشید که قادر بود سر و بازویش را حرکت دهد و مانند انسان‌ها عمل کند. با وجود این اولین طرح‌هایی که ثبت شده در سال 1206 است یعنی دو قرن قبل از داوینچی.

یک ارگستر شناور که یک گروه چهار نفره است و قادر به پخش آهنگ‌های مختلف هستند. این گروه دارای دو نوازنده درام، یک نوازنده چنگ و یک فلوت است که با گیره‌های متصل به اهرم بالای یک طبل چرخان هستند. با تعویض میله‌ها گروه آهنگ دیگری می‌نوازد. لازم به ذکر است که برخی این گروه را ربات نمی‌دانند؛ اما قضاوت با شماست با در نظر گرفتن تعریف ربات چیست آن را ربات بدانید یا خیر. بهتر است تیتر بالا که کاملا توضیح می‌دهد ربات چیست را مطالعه کنید.

بیشترین توانایی یک ربات چیست
بیشترین توانایی یک ربات چیست

تاریخچه ربات چیست؟ از ابتدا تا سال 1970

در این قسمت از مقاله با اولین ربات‌هایی که در سال‌های مختلف ساخته شده‌اند آشنا خواهید شد.

تعیین اولین ربات تاریخ کار بسیار سختی است؛ اما با این حال می‌توان unimate را اولین ربات  صنعتی دانست که در سال 1954 ساخته شد.

کار این دستگاه بلند کردن قطعات داغ فلزی که از ماشین‌های ریخته‌گری به نقطه‌ای دیگر انتقال می‌یافتند، بود. واضح است که این جابجایی برای انسان بسیار کار سخت و خطرناکی بود. نسخه‌ی بعدی آن را در دهه 1980 ساختند. مخترع این ربات جورج دیول است و با کمک هوش تجاری انگلبرگ در سال 1960 جهان این ربات صنعتی را شناخت و استقبال کرد. به همین دلیل اغلب انگلبرگ را پدر علم رباتیک می‌نامند.

بنیان‌گذار مرکز هوش مصنوعی بین‌المللی، چارلی روزن در سال 1966 موفق به ساخت shakey  شد. بسیاری افراد این ربات را اولین موفقیت‌های هوش مصنوعی می‌دانند. این ربات با بررسی اطراف به راحتی قادر بود کارهای پیچیده را یاد بگیرد و برخی دستورات انگلیسی را انجام می‌داد.

هر چه فناوری پیشرفت می‌کند دنیا به ربات‌هایی که قابل تشخیص با انسان نیستند نزدیک‌تر می‌شود. در سال 1970 محققان در ژاپن شروع به ساخت اولین ربات انسان‌نما کردند. Wabot گام‌های بزرگی در زمینه‌ی ربات برداشت. این ربات در سال 1973 تکمیل شد و قادر بود دست خود را دراز کند، پاهایش را حرکت بدهد و راه برود  و گوش و چشم و دهان نیمه‌کاره داشت. بطور کلی می‌توان گفت توانایی یک کودک نزدیک به دو سال را داشته و برای تکامل آن زمان زیادی نیاز بوده است.

ربات از سال 1970 تا به امروز

دانشمندان سازنده‌ی رباتwabot  می‌خواستند رباتی بسازند که توانایی انجام کارهای هنری را داشته باشد. پس در سال 1980 یک ربات که می‌توانست ارگ الکتریکی بنوازد، بخواند و حتی با یک نفر صحبت و در آواز همخوانی کند را بنام wabot2 ساختند. این یک گام برای تحقق ساخت ربات شخصی بود.

ربات‌های انسان‌نما شباهت زیادی به انسان دارند
ربات‌های انسان‌نما شباهت زیادی به انسان دارند

شاید جالب باشد بدانید که ربات چنگیزخان مغول که میلیون‌ها انسان را به قتل رسانده توسط رادنی بروکس در سال 1989 نظریه‌پردازی شد. این ربات شش پا و شبیه به حشرات است. و اصیل‌ترین هدف ربات را داشت. مانند یک مهاجم بود و برای اکتشافات فضایی که انسان قادر نیست انجام بدهد ساخته شده‌بود. این ربات در حال حاضر در موزه‌ی هوافضای اسمیتسونیان نگهداری می‌شود.

پی 2 در سال 1996 اولین رباتی بود که از نظر اندازه شباهت زیادی به انسان داشت. این ربات بی‌سیم بود و با باتری کار می‌کرد. می‌توانست به راحتی از پله‌ها بالا برود، شیئی را هل بدهد و تقریبا تمام کارهای یک انسان را به راحتی انجام دهد.

تا به امروز ربات‌های زیادی ساخته شده که هر کدام برای رفع یکی از نیازهای انسانی کاربرد دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که انواع و کاربرد ربات چیست.

اجزای اصلی یک ربات چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

با اینکه صنعت رباتیک هر روزه در حال پیشرفت است؛ اما برخی از ویژگی ربات‌های قدیمی با ربات جدید مشترک است. بهتر است ابتدا بدانیم که بخش‌های اصلی یک ربات چیست و سپس به مابقی قسمت‌ها آشنا شویم.

بخش مکانیکی

اولین بخش اصلی ربات بخش مکانیکی است تمام ربات‌هایی که تا کنون درست شده‌اند دارای قطعات مکانیکی هستند. طراحی این قطعات مکانیکی به گونه‌ای است که ربات بتواند با استفاده از آن‌ها وظایفی که در محیط‌های مختلف دارد را با موفقیت به پایان برساند.

این بخش شامل شاسی، بدنه، منبع تغذیه، موتورها و… می‌شود و مانند اعضای بدن انسان است که برای انجام حرکات فرمان را از مغز می‌گیرد. یک ربات اگر بخش مکانیکی نداشته باشد توانایی انجام هیچ کدام از کارها را ندارد.

بهتر است بدانیم سه جز اصلی یک ربات چیست
بهتر است بدانیم سه جز اصلی یک ربات چیست

بخش الکتریکی

دومین بخش اصلی ربات قسمت الکترونیکی است. تمام انواع ربات‌ها به قطعات الکترونیکی نیاز دارند تا بتوانند قطعات مکانیکی را کنترل کنند و نیروی خود را تامین نمایند. مثلا ربات‌ها به باطری برای تامین نیرو نیاز دارند که باطری هم یک قطعه الکترونیکی است.

 این بخش شامل ترانزیستورها، حسگرها و رله و… است. قطعات الکترونیکی دقیقا مانند بدن انسان هستند که دستورات مغز را به اندام می‌رساند.

بخش کنترلی یا کامپیوتری

بخش سوم را بخش کنترلی می‌گویند. مانند کامپیوترها، میکروکنترلرها و… . از این به بخش به عنوان مغز ربات هم یاد می‌کنند. همه‌ی ربات‌ها دارای برنامه کامپیوتری با سطوح مختلف هستند و هیچ کدام از آن‌ها بدون داشتن کدهایی که وظیفه‌شان را مشخص می‌کند، توانایی کار کردن ندارند.

رباتی که کد و برنامه کامپیوتری نداشته باشد در واقع یک ماشین ساده با توانایی بسیار محدود است. برنامه‌ها چگونگی و زمان انجام کارهای مختلف را برای ربات مشخص می‌کند. با توجه به پیشرفت نرم‌افزار و هوش مصنوعی، احتماالا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های قابل توجه ربات‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم.

با پیشرفت دو حوزه نرم‌افزارو هوش مصنوعی، زمینه برای ساخت ربات‌هایی انعطاف‌پذیرتر، هوشمندتر و کم مصرف‌تر فراهم می‌شود. هر چه کارخانه‌ای هوشمندتر باشد نیازش به ربات‌های با هوش بالا نیز بیشتر است تا بتواند با خیال راحت وظایف چالش برانگیز و پیچیده را به آن‌ها بسپارند.

پنج جز دیگر ربات چیست و ویژگی‌هایشان

در قسمت بالا به اجزای اصلی و مشترک ربات‌ها اشاره کردیم. در این قسمت به شما خواهیم گفت که سایر اجزای ربات چیست و چه کارهایی انجام می‌دهند.

منبع تغذیه: نیرویی که ربات برای کار کردن نیاز دارد به وسیله‌ی انرژی خورسیدی، باتری، هیدرولیک و یا منابع انرژی پنوماتیک تامین می‌شود.

محرک: دستگاه تبدیل انرژی را محرک می‌گویند. در داخل ربات به کار می‌روند و وظیفه‌شان تبدیل انرژی به حرکت است.

برخی از اجزای ربات‌ها با یکدیگر متفاوت است
برخی از اجزای ربات‌ها با یکدیگر متفاوت است

موتور الکتریکی: جهت تبدیل انرژی الگتریکی به مکانیکی به کار می‌روند. کاربردشان در ربات‌ها برای حرکات چرخشی است و در واقع جز الکترومکانیکی هستند.

سنسور: سنسورها و یا همان حسگرها اطلاعات مربوط به محیط را می‌دهند. تمام ربات‌ها دارای حسگر لمسی هستند. از حسگرهای بینایی جهت محاسبه عمق در محیط بهره می‌برند.

کنترلر: به قسمتی از ربات که تمامی حرکات سیستم‌های مکانیکی را هماهنگ کند، کنترلر می‌گویند. این بخش به وسیله‌ی سنسورها ورودی را از محیط دریافت می‌کند. کنترلر یک ریزپردازنده دارد که به عنوان قلب آن عمل می‌کند و با ورودی و خروجی و دستگاه نظارت ارتباط دارد. مکانیسم کنترل حرکت بوسیله فرمان ارسال شده از کنترل کننده فعال است.

چگونگی نقش ربات‌ها در زندگی انسان

امروزه نقش ربات‌ها در زندگی انسان بسیار گسترده شده‌است. ربات‌ها در اکثر مواقع کارهای تکراری و خسته‌کننده انسان‌ها را انجام می‌دهند. هدف اصلی افراد از ساخت ربات جایگزینی انسان نیست؛ بلکه آن را می‌سازند تا وقت‌شان آزادتر شود و از انجام کارهای پرخطر رهایی یابند.

ربات‌ها هزینه‌ی تولید کالا و خدمات را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهند. برخی کارها مانند کاشت و برداشت بذر، زمان و نیروی زیادی می‌خواهد؛ اما ربات‌ها به سادگی از عهده‌ی این کار بر‌می‌آیند. آن‌ها نیازی به استراحت ندارند پس زمان بیشتری را کار کرده و هزینه‌ی کالاها را کم می‌کند.

با اینکه از نگاه افراد زیادی ربات جای انسان را گرفته و خیلی‌ها را بیکار کرده است؛ اما واقعیت این است که تعادل میان کار و زندگی انسان را به خوبی ایجاد کرده است. از بار مسئولیت‌های سخت انسانی کم کرده و در نتیجه بهره‌وری را در زمان‌هایی که به هوش انسانی نیاز است، افزایش می‌دهد.

دقت بالای ربات‌ها باعث شده تا در صنعت درمان نیز نقش مهم را ایفا کند. آن‌ها با آزمایش و تشخیص دقیق کمک زیادی به کادر درمان می‌کنند.

استفاده از ربات‌ها در بخش آموزش بسیار محدود است؛ اما در مقالات زیادی از فواید استفاده آن‌ها در کلاس گفته شده‌است. متخصصین بر این باورند که بهره‌مندی از ربات‌ها در اموزش نه تنها به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد بلکه می‌توان یادگیری را برای هر دانش‌آموز با توجه به نیاز و رویکردش، شخصی‌سازی کنیم.

در زندگی انسان نقش ربات چیست
در زندگی انسان نقش ربات چیست

چطور ربات‌ها در آینده شغلی انسان تاثیر می‌گذارند؟

مجله‌ی قورچن در سال 2019 مقاله‌ای منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود خودکارسازی در طی پانزده سال آینده بیش از چهل درصد از مشاغل انسانی را به ربات‌ها می‌سپارد. در همه‌گیری کویید19 ر.وند پیشرفت تکنولوژی و پذیرش تسریع شد و برآوردها این را نشان می‌دهد که تا سال 2030 خودکارساری، 73 میلیون شغل را در امریکا به ربات می‌سپارد. تقریبا 46 درصد تمام مشاغلی که موجود هستند.

خط تولید و اسمبل محصولات به دست ربات‌ها سپرده شده و امروزه تمام کارخانجات بزرگ تولیدی ربات را جایگزین انسان کرده‌اند.

با پیدایش خودروهای خودران در آینده نیز مشاغلی مانند راننده تاکسی، کامیون، اتوبوس نیز نیاز نیست.  بعلاوه رباتیک و هوش مصنوعی به مشاغلی مانند تبلیغات، حسابداری، مدیریت و تحلیل نیز ورود خواهد کرد. با وجود همه‌ی این‌ها ربات‌ها شغلی را از بین می‌برند و شغلی دیگر را برای انسان ایجاد می‌کنند که البته نیازمند مهارت‌هایی متفاوت با مهارت‌های قبلی است. 

ربات چیست؛ معرفی کامل انواع آن

ربات‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند تا وظایفی که برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفته می‌شود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. در حال حاضر از نظر کاربرد، طراحی و میزان استقلال، ربات‌ها در انواع مختلف ساخته شده‌اند. به طور کلی می‌توان ربات‌ها را به پنج دسته تقسیم کرد.

اولین مورد ربات‌هایی هستند که از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند. این ربات‌ها در محیط‌های کنترل شده و برای کارهای ساده کاربرد دارند.

دومین مورد ربات‌های انسان‌نما هستند. همانطور که از نامشان پیداست این ربات‌ها از نظر ظاهری ، رفتارها و کارها شبیه به انسان هستند.

مورد سوم ربات‌های مستقل است. این ربات‌ها توانایی انجام کارها و وظایفشان را به‌صورت خودکار و بدون نیاز داشتن به نظارت و کنترل انسان‌ها انجام می‌دهند.

ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند
ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند

مورد بعدی ربات‌های با قابلیت کنترل از راه دور می‌باشد. می‌توان آن‌ها را در دسته‌ی ربات‌های نیمه مستقل به شمار آورد. این ربات‌ها بی‌سیم هستند و کنترلشان از راه دور توسط انسان انجام می‌گیرد.

آخرین مورد را ربات‌های افزودنی می‌نامند. این ربات‌ها برای اضافه شدن به بدن انسان طراحی شده‌اند و بلافاصله بعد از نصب یک سری قابلیت‌ها در اختیار انسان می‌گذارد.

ناگفته‌های کاربردهای مختلف ربات چیست

در دنیای فناوری امروزی ربات‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند و در آینده قطعاً یکی از گجت‌های پرطرفدار خواهند بود. ربات‌ها در کشورهای مدرن و توسعه‌یافته تقریباً در هر مکانی دیده می‌شوند. مهم‌ترین کاربردهای ربات‌ها مربوط به حوزه‌های زیر است

  • تولید که از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین حوزه‌های کاربرد ربات‌ها است.
  • ربات‌های دستیار انسان و ربات‌های مستقل جهت آزمایش و مونتاژ قطعات،کنترل کیفیت، جوشکاری و… قابل استفاده هستند.
  • ربات‌ها در ارسال و تحویل کالا برای فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی بسیار پر کاربرد هستند
  • امروزه در خانه داری نیز از ربات‌ها بهره می‌برند در کارهای نظافت، آشپزی، سرگرم کردن کودکان، پذیرایی از میهمان و… کمک خوبی هستند.
  • اخیرا خودروهای خودرانی ساخته شده‌اند که در زمینه‌ی حمل‌ونقل کاربرد دارند که آن‌ها را می‌توان نوعی ربات دانست.
  • در صنعت گردشگری نیز ربات‌هایی وجود دارند که با مسافران تعامل برقرار می‌کنند.
  • ربات‌ها در حوزه‌ی بهداشت و درمان به عنوان دستیار جراح کاربرد دارند و می‌توانند به بعضی بیماران که توانایی‌های حرکتی ندارند نیز کمک کنند.
  • برای اهداف مهم نظامی گاهی از ربات‌ها کمک می‌گیرند.
  • برخی از مکان‌ها از دسترس انسان دور و یا شرایط آب و هوایی بدی برای اکتشاف دارند که در چنین شرایطی ربات‌ها به کمک انسان می‌آیند.
  • قسمت اعظمی از کارهای کشاورزی را ربات‌ها می‌توانند انجام دهند.
  • ربات‌ها جهت سرگرمی بعنوان اسباب بازی و… هم کاربرد دارند.
  • امروزه از ربات‌ها به عوان نگهبان و برای تامین امنیت بهره می‌برند.
  • یکی از مهم‌ترین کاربرد ربات‌ها در فرآیند امدادرسانی است که جان بسیاری از انسان‌ها را خصوصا در مناطق زلزله زده نجات داده است.
کاربرد مختلف ربات چیست
کاربرد مختلف ربات چیست

معرفی کامل تی‌اس گروپ برای انتخاب ربات بهتر

امروزه ربات‌های صنعتی در انواع و کارکردهای متفاوت در حال تولید هستند. با توجه به محیط کار و نیاز هر فرد، لازم است این ربات‌ها شخصی‌سازی شوند. بنابراین انتخاب ربات یک چالش بزرگ است. تیم تی‌اس‌گروپ با داشتن افراد متخصص و باتجربه در این زمینه می‌تواند به شما مشاوره بدهد و شما را آگاه کرده و از دغدغه‌هایتان کم کنند.

برنامه‌نویسی و استفاده درست ربات‌ها یک کار تخصصی است که نیاز به یک نفر راهنما برای نصب، برنامه‌نویسی و راه‌اندازی در این زمینهاست. تمام این کارها را متخصصین این گروه با کیفیت بالا انجام می‌دهند. همچنین برای تغییر کاربری، تعمیر، بروزرسانی و خدمات پس از فروش ربات‌ها در کنار مشتریان هستند.

داشتن تعهد در مقابل کار خود و موفق شدن مشتریان از ویژگی اصلی این تیم است. با داشتن نیروهایی مشتاق، باتجربه و خلاق جدیدترین ربات‌های یاسکاوا را ارائه می‌دهد.

تی‌اس‌گروپ با شرکت‌هایی نظیر صا ایران، زرکام، نستله، زر ماکارون، سالمین و بسیاری شرکت موفق دیگر همکاری کرده و رضایت کامل دارند.

در این گروه پس از دادن خدمات مشاوره‌ای، به صورت حضوری نیز با شما به صحبت می‌نشینند. تی‌اس گروپ سعی می‌کند سایت خود را توسعه داده، همیشه در دسترس بوده و پاسخ مشتریان را سریع بدهد.

این گروه کاملا قابل اطمینان بوده و با خلاقیت، ذهن باز و اشتیاق، سعی می‌کنند کارشان را به نحو احس انجام دهند.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره تماس حاصل کنید. همچنین سوالات خود را از طریق کامنت بپرسید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهند. این گروه آماده‌ی ارائه خدمات به مشتریان خود هستند فقط کافیست یک بار از خدمات این گروه استفاده کنید تا مطمئن شوید با بهترین گروه در این زمینه همکاری می‌کنید.

تی‌اس گروپ در انتخاب ربات بهتر به شما کمک می‌کند
تی‌اس گروپ در انتخاب ربات بهتر به شما کمک می‌کند

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به سوالات شما در رابطه با ربات چیست، انواع ربات، کاربردها و ویژگی‌ها و… پاسخ جامع و کاملی را ارائه بدهیم.

انتخاب ربات و به کار بردن آن در صنعت کار چندان سختی نیست؛ ولی حتما نیاز به یک فرد متخصص در این زمینه دارید. ربات‌ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند کاملا شبیه به یک انسان باشند.

کسب‌وکارها برای پیشرفت خود نیازمند استفاده از ربات‌ها هستند و ربات‌ها نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. امروزه رونق برخی کسب‌وکارها بدون ربات‌ها تبدیل به امری محال شده است. افراد زیادی با مشاوره در زمینه‌های مربوط به استفاده از ربات‌ها کسب درآمد می‌کنند و دیگران را برای انتخاب بهتر راهنمایی می‌کنند که البته این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد.

با مطالعه این مقاله درباره ربات‌ها و تاثیر آن در زندگی امروزه بیشتر پی می‌برید. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده و برایتان مفید باشد.

آیا تی اس گروپ نماینده یاسکاوا است؟

در واقع هیچ شرکتی در حال حاضر نمایندگی یاسکاوا در ایران را ندارد. بعضی شرکت‌ها از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند و خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی می‌کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. برای اطلاعات بیش‌تر مقاله نماینده یاسکاوا در ایران را مطالعه بفرمایید.

تی اس گروپ خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند اما ارتباط ما با یاسکاوا بدون واسطه است و به صورت مستقیم از یاسکاوا ساپورت فنی دریافت می‌کنیم.

سوالات متداول

1-ربات چیست؟

یک دستگاه مجهز به قطعات مکانیکی و الکترونیکی که برخی از کارهای انسان را به طور خودکار و یا به کمک و نظارت انسان انجام می‌دهد. آن‌ها می‌توانند توانایی‌های جسمی و رفتارهای عاطفی و احساسی انسان را تقلید کنند.

2-آیا در آینده ربات‌ها جایگزین انسان در کار خواهند شد؟

در اینباره سه حالت می‌تواند وجود داشته باشد. اولی اینکه ربات کاملا جای انسان را بگیرد، دومی ربات و انسان با هم کار کنند و سومی ربات جایی در کار ندارد و انسان به تنهایی آن کار را انجام خواهد داد.

3-آیا ربات‌ها باعث افزایش سطح زندگی انسان شده‌اند؟

بله با وجود ربات‌ها دنیا هر روز در حال پیشرفت است. بر اساس براوردهای سازمانن ملل متحد فقر نسبت به پنجاه سال گذشته بطور چشمگیری کاهش داشته است این به دلیل هفت برابر شدن اقتصاد جهانی است که فناوری نقش بسیار مهمی در آن داشت.