نماینده یاسکاوا

نماینده یاسکاوا در ایران؛ عنوانی که تعدادی از شرکت‌ها برای فروش محصولات یاسکاوا از آن استفاده می‌کنند. سؤال بسیاری از صاحبان صنایع یا مسؤولین خرید این صنایع این است که نماینده یاسکاوا در ایران چه شرکتی است؟ آیا یاسکاوا در ایران نمایندگی دارد؟

نمایندگی شرکت یاسکاوا
نمایندگی شرکت یاسکاوا

یک شرکتِ نمایندگی، محصولاتِ شرکتِ اصلی را با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کند و در کنار آن خدمات پس از فروش را نیز ارائه می‌کند. بنابراین مخصوصا برای صنایع بزرگ، که خرید‌هایی در حجم و قیمت بالاتر انجام می‌دهند، معقول است که برای خرید ترجیح دهند به‌سراغ نمایندگی‌ها بروند. بنابراین بسیاری از شرکت‌ها نیز احتمال دارد از این عنوان یعنی عنوان  نمایندگی یاسکاوا در ایران سوء استفاده کنند. یعنی بدون داشتن قرارداد نمایندگی و بدون ارائه محصولات با قیمت و خدمات نمایندگی، مشتریان را با عنوان نمایندگی فریب دهند. در این محتوا می‌خواهیم بررسی کنیم نمایندگی یاسکاوا در ایران چه شرکتی است و آیا اصلا در ایران شرکتی داریم که  نمایندگی یاسکاوا را داشته باشد؟

کارخانه ربات یاسکاوا در اروپا

نمایندگی چیست؟

نمایندگی محصولات خود را از شرکت اصلی خریداری نمی‌کند. شرکت‌های بزرگ به‌دلیل موفقیت گسترده در سطح کشور یا حتی در سطح بین المللی معمولا نیاز به حضور در بازارهای جدیدی دارند. یک نمایندگی، که می‌تواند یک شرکت حقیقی یا حقوقی باشد، با دارا بودن امکانات در محل مورد نظر می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

نکته مهم این است که نمایندگی محصولات را از شرکت اصلی خریداری نمی‌کند. نمایندگی محصولات شرکت اصلی را می‌فروشد و بعد از برداشتن حق نمایندگی خود مابقی مبلغ را به شرکت اصلی می‌دهد.

در کنار این سود، بر اساس قرارداد، نمایندگی بعضی از وظایف و مسؤولیت‌های طرف نمایندگی (یعنی شرکت اصلی) مانند پشتیبانی و خدمات پس از فروش را بر عهده می‌گیرد.

نمایندگی شرکت یاسکاوا
نمایندگی شرکت یاسکاوا

نمایندگی فعالیت‌های گسترش‌دهنده و برندینگ شرکت اصلی را نیز در محل مورد نظر به‌عهده دارد.

نکته مهم دیگر این‌جاست که نمایندگی محصولات شرکت اصلی را با قیمتی کم‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کند. همین امر یک مزیت مهم برای یک نمایندگی محسوب می‌شود که مشتریان را ترغیب می‌کند از آن‌ها خرید کنند.

گاهی بعضی از شرکت‌ها از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و خود را به‌عنوان نمایندگی یک شرکت معتبر معرفی می‌کنند در حالی‌که هیچ قراردادی مبنی بر نمایندگی ندارند. مشتریان ممکن است فریب این تبلیغات را بخورند اما اگر از این شرکت درخواست ارائه مدرکی مبنی بر نمایندگی بکنند، شرکت مذکور هیچ دلیل و مدرکی ندارد. چنین شرکت‌هایی هیچ تعهدی نسبت به شرکت اصلی ندارند. بنابراین مهم است که بدانیم آیا واقعا نمایندگی یاسکاوا در ایران حضور دارد؟

نمایندگی ربات یاسکاوا در ایران
نمایندگی ربات یاسکاوا در ایران

آیا نماینده یاسکاوا در ایران حضور دارد؟

شرکت یاسکاوا، با توجه به تحریم‌هایی که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، در ایران نمایندگی ندارد. تعدادی از شرکت‌ها در ایران با عنوان نماینده یاسکاوا در ایران خود را معرفی می‌کنند که صرفا جبنه تبلیغاتی دارد. اگر از این شرکت‌ها که ادعای نمایندگی یاسکاوا در ایران را دارند درخواست ارائه مدرکی که نشان بدهد نماینده یاسکاوا هستند بکنید چیزی برای ارائه کردن ندارند.

در زمینه سرو یاسکاوا یا اینورتر یاسکاوا نیز هیچ نماینده یاسکاوا در ایران حضور ندارد. تنها یکی از شرکت‌ها نمایندگی درایوهای آسانسوری یاسکاوا را پیش از این داشته است که در حال حاضر فعالیتی ندارد.

در مورد سرو یا اینورتر یاسکاوا هیچ شرکتی نماینده یاسکاوا در ایران نیست
در مورد سرو یا اینورتر یاسکاوا هیچ شرکتی نماینده یاسکاوا در ایران نیست

چرا نماینده یاسکاوا در ایران حضور ندارد؟

در ادامه به دلایلی مختلفی که می‌تواند باعث شود شرکت یاسکاوا در ایران نمایندگی نداشته باشد می‌پردازیم:

1. تحریم‌های بین المللی علیه ایران

یاسکاوا یک شرکت ژاپنی است و برخی از تجهیزاتی که ممکن است در ربات‌های این شرکت استفاده شوند، ممکن است تحت تحریم قرار داشته باشند. به همین دلیل، این شرکت ممکن است موانعی در راه توسعه فعالیت‌های خود در ایران داشته باشد.

2. بازار کوچک

 با توجه به محدودیت‌های تحریم و همچنین شرایط بازار ایران، بازار این کشور برای شرکت‌های بزرگ خارجی به طور قابل توجهی کوچکتر از سایر بازارهاست. این موضوع باعث می‌شود که برای شرکت‌های خارجی به ویژه در صنایع پیشرفته، مثل صنعت رباتیک، به نظر برسد که ورود به بازار ایران ممکن است به صرفه‌ترین گزینه نباشد.

3. دغدغه‌های امنیتی

 برای شرکت‌های خارجی، ورود به بازار ایران همراه است با دغدغه‌های امنیتی مرتبط با تکنولوژی و محرمانگی اطلاعات. شرکت‌های خارجی ممکن است به دلیل بی‌تجربگی با محیط تجاری ایران و نظام حقوقی آن، نتوانند به خوبی درک کنند که در چه شرایطی اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

4. عدم وجود نیاز

اگر یک بازار برای یک شرکت خارجی به اندازه کافی جذاب نباشد، آن شرکت به احتمال زیاد می‌تواند تصمیم بگیرد که در آن بازار حضور نداشته باشد. به دلیل محدودیت‌های ذکر شده و همچنین عدم وجود نیاز واقعی، ممکن است شرکت یاسکاوا تاکنون به تصمیمی در خصوص ورود به بازار ایران نرسیده باشد.

به‌طور کلی ورود شرکت‌های خارجی به بازار ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و شرایط بازار ممکن است با چالش‌های بسیاری مواجه شود، به خصوص در صنایع پیشرفته مثل صنعت رباتیک.

نماینده یاسکاوا در ایران
نماینده یاسکاوا در ایران

شرایط دریافت نمایندگی از شرکت یاسکاوا موتومن

برای دریافت نمایندگی از شرکت یاسکاوا باید شرایط و ویژگی‌هایی داشته باشید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

• قدرت مالی و اعتبار کافی

برای دریافت نمایندگی یاسکاوا در ایران باید قدرت مالی و اعتبار کافی داشته باشید تا بتوانید اقدامات تجاری مورد نیاز را برای توسعه بازار محصولات این شرکت، در منطقه یا کشور خود انجام دهید.

• تاییدیه‌های قانونی

باید تاییدیه‌های قانونی مورد نیاز از جمله مجوز تجارت، ثبت شرکت، مجوز فعالیت، مجوز ایمنی و بهداشت، مجوز ورود محصولات به کشور را داشته باشید و به شرایط و قوانین شرکت پایبند باشید. این تاییدیه‌ها بسته به نوع فعالیت هر شرکت و قوانین و مقررات مربوط به کشورهای مختلف، متفاوت است.

• داشتن شبکه توزیع و بازاریابی

برای اینکه به نماینده یاسکاوا در ایران تبدیل شوید لازم است تا شبکه توزیع و بازاریابی مناسب در منطقه یا کشور خود داشته باشید تا بتوانید محصولات رباتیک این شرکت را به شکل موثر بازاریابی کنید. داشتن شبکه توزیع و بازاریابی برای شرکت یاسکاوا بسیار مهم است؛ و از آن‌جایی که محصولات یاسکاوا، مخصوصا ربات‌های صنعتی، پیچیدگی و قیمت بالایی دارند، لازم است تا فروشندگان حرفه‌ای داشته باشید.

• داشتن تخصص و تجربه کافی

داشتن تخصص و تجربه در زمینه‌های مرتبط با صنعت رباتیک بسیار مهم است. برای مثال باید تجربه کار با ربات‌های صنعتی و تعمیر آن‌ها را داشته باشید.

آیا فقط ربات‌های یاسکاوا در ایران نمایندگی ندارند؟

در سطح جهان شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید ربات‌های صنعتی فعالیت دارند که شناخته شده‌ترین آن‌ها شرکت‌های Kawasaki, FANUC, KUKA, ABB, Epson هستند. این شرکت‌ها نیز مانند یاسکاوا در ایران نمایندگی دارند؛ اما نه به عنوان نماینده رسمی! در واقع همان‌طور که گفتیم، دریافت نمایندگی از شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند یاسکاوا، فانوک، کاواساکی و … سخت است و تا کنون هیچ شرکتی در ایران، به طور رسمی نتوانسته از آن‌ها نمایندگی دریافت کند.

آیا تی اس گروپ نماینده ربات یاسکاوا در ایران است؟

شرکت تی‌اس‌گروپ (تجهیز صنعت ربات) خود را نماینده یاسکاوا در ایران معرفی نمی‌کند. خرید ربات یاسکاوا از شرکت یاسکاوا از طریق چند واسطه انجام می‌پذیرد تا مشکلی پیش نیاید. ارتباط ما با یاسکاوا به صورت مستقیم می‌باشد و ساپورت فنی را هم به صورت مستقیم از یاسکاوا دریافت می‌کنیم.

 

ما در تی اس گروپ تمام انواع ربات یاسکاوا را برای انواع عملیات رباتیک جهت اتوماتیک کردن خط تولید شما عرضه می‌کنیم. تی اس گروپ هم‌چنین انواع خدمات مشاوره، نصب و برنامه‌ریزی، پشتیبانی، تعمیر ربات موتومن و خدمات پس از فروش را نیز ارائه می‌کند. خدمات پس از فروش شامل تعمیر و نگهداری ربات صنعتی هم می‌شوند. شما می‌توانید جهت نگهداری و maintenance سلول‌های رباتیک خود به‌صورت سالانه با تی اس گروپ قرارداد ببندید. برای دریافت مشاوره کافیست تنها با شماره زیر تماس بگیرید.

36148 25 98+

سوالات متداول

1-چگونه می‌توان نماینده شرکت یاسکاوا در ایران شد؟

انتخاب نماینده برای شرکت‌های بزرگی مانند یاسکاوا بسیار مهم و سخت‌گیرانه است و با مذاکرات و بررسی‌های دقیق، برای اطمینان از توانایی و صلاحیت نماینده انجام می‌شود. برای امتحان کردن شانس خود در این زمینه! می‌توانید از طریق شرکت یاسکاوا موتومن، فرم درخواست نمایندگی را پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز ارسال کنید.

2-برای رفع چه مشکلاتی می‌توان به نماینده ربات یاسکاوا در ایران مراجعه کرد؟

در صورتی که با مشکلات فنی، خرابی و تعمیرات، مشکلات نصب و راه‌اندازی، مشکلات مرتبط با گارانتی، مشاوره و پشتیبانی فنی، سفارش و خرید محصول می‌توانید به نمایندگی‌های ربات یاسکاوا در ایران مراجعه کنید.

3-آیا نمایندگی ربات یاسکاوا در تمام شهرهای ایران وجود دارد؟

خیر! فقط در برخی شهرها مانند تهران، قم، اصفهان، شیراز، کرج و ... می‌توانید خدمات مرتبط به نمایندگی را دریافت کنید. در هر صورت شما می‌توانید در هر شهری که باشید، از تمامی خدمات مربوط به ربات یاسکاوا شرکت تی اس گروپ استفاده کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *